شناسهٔ خبر: 67214903 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کاهش ساعات خاموشی چاه‌های کشاورزی

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: تقاضا کردیم که خاموشی را از ۷ روز هفته به ۳ روز در هفته برسانند که فعلاً با آن موافقت کردند، اما در مواقع نیاز، خاموشی به حالت عادی خود بر می‌گردد.

صاحب‌خبر -

کاهش ساعات خاموشی چاه‌های کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، اکبری در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان افزود: با توجه به مشکل کمبود برق در کشور مقرر کردند که چاه‌های کشاورزی روزانه ۵ ساعت در ساعات اوج مصرف خاموش باشند. 
وی گفت: وزارت نیرو مصوب کرده است که واحد‌های تولیدی اگر ۷۰ درصد میزان برق خود را از طریق پنل‌های خورشیدی تأمین کنند از طرح خاموشی خارج می‌شوند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به تولید ۵۰ کیلووات برق با نصب پنل خورشیدی در کنار هر چاه کشاورزی اشاره کرد و گفت: به دنبال این یکی از بانک‌های استان با این طرح موافقت کرد و صاحب چاه باید ۶۵۰ میلیون تومان سپرده گذاری کند که یک میلیارد و دویست میلیون تومان تسهیلات ۴ درصد با بازپرداخت ۵ ساله برای نصب پنل خورشیدی دریافت کند.

اکبری افزود: ۲۴۰ میلیارد تومان تسهیلات بخش کشاورزی برای اعطای این تسهیلات قرار است تأمین شود و نصب پنل‌ها و بهره‌برداری از آنها نیز یک ماه طول می‌کشد.

نظر شما