شناسهٔ خبر: 67214815 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

۱۰۰ دامپزشک در چهارمحال و بختیاری بر روند قربانی‌ها نظارت می‌کنند

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال‌وبختیاری گفت: اداره کل دامپزشکی استان با ۱۱ تیم ثابت در شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها و ۲۱ اکیپ سیار شامل ۱۰۰ دامپزشک و کارشناس دامپزشکی آماده ارائه خدمت در ایام عید قربان هستند.

صاحب‌خبر -

محمد اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری با تبریک عید قربان اظهار کرد: اداره کل دامپزشکی استان همانند سال‌های گذشته در آستانه عید سعید قربان با اتخاذ تدابیر لازم به منظور بازرسی قبل حین و بعد از کشتار دام‌های قربانی سعی در تأمین بهداشت و سلامت مردم را دارد.

وی بیان اینکه ذبح دام قربانی معمولاً در منازل انجام می‌شود، افزود: کشتارگاه‌های استان در روز قبل از عید قربان و روز سعید عید قربان به صورت یکسره از صبح تا شب باز است و به ارائه خدمت می‌می‌پردازند، در صورت امکان و در صورت نزدیکی به کشتارگاه‌های دام، شهروندان دام قربانی خود را در کشتارگاه ذبح کنند که علاوه بر نظارت بهداشتی که توسط کارشناسان دامپزشکی انجام می‌شود نظارت شرعی و حلالیت دام قربانی تضمین شود.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال‌وبختاری تصریح کرد: شهروندان در صورتی که امکان حضور در کشتارگاه را ندارند دام قربانی خود را از مراکز معتبر دارای ناظر دامپزشکی تهیه کنند و پس از ذبح دام با شماره تلفن‌های شبکه دامپزشکی شهرستان مورد نظر یا تلفن عمومی ۱۵۱۲ تماس گیرند تا در نخستین فرصت ناظر بهداشتی دامپزشکی جهت تأیید گوشت دام قربانی در محل حاضر شود.

اسدی ادامه داد: گوشت دام قربانی را پس از ذبح به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری و سپس مصرف کنید، همچنین در تمام مراحل ذبح و قطعه‌بندی گوشت، از دستکش، عینک و ماسک استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل دامپزشکی استان با ۱۱ تیم ثابت در شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها و ۲۱ اکیپ سیار شامل ۱۰۰ دامپزشک و کارشناس دامپزشکی آماده ارائه خدمت در ایام عید قربان هستند.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال‌وبختیاری گفت: همه کشتارگاه‌های دام شامل ۱۰ کشتارگاه در شهرستان‌های مختلف در این ایام به صورت یک‌سره باز و آماده ارائه خدمات هستند.

نظر شما