شناسهٔ خبر: 67214237 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طالبان: کابل در نشست دوحه ۳ شرکت می‌کند

تهران- ایرنا- سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان با اشاره به محورهای نشست سوم دوحه که موضوعاتی همچون کمک‌های بشردوستانه به این کشور را پیگیری می‌کند، از تصمیم کابل برای حضور در این نشست خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ذبیح‌الله مجاهد روز یکشنبه در مصاحبه با خبرگزاری طلوع‌نیوز، اظهار داشت: کابل پس از بررسی محورهای نشست سوم دوحه، تصمیم گرفت که در این نشست حضور یابد.

وی این تصمیم را به نفع افغانستان دانست و گفت: ارایه کمک‌های بشردوستانه برای مردم افغانستان و ایجاد زمینه برای سرمایه‌گذاری در این کشور موضوعات مهم این نشست است.

تاکنون جزئیات و دستور کار نشست دوحه ۳ یا ترکیب هیات طالبان اعلام نشده است، اما بر اساس گزارش‌ها، مسائل حقوق بشری در دستور کار این نشست جایی ندارد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که سازمان ملل متحد چندین بار خواهان حضور طالبان در این نشست شده‌ است و مقام‌های منطقه‌ای و جهانی نیز رایزنی‌ها و ملاقات‌هایی را هم با حکومت سرپرست افغانستان و هم با بازیگران دیگر در دستور کار قرار داده‌اند.

گفتنی است که سومین نشست دوحه قرار است در روزهای ۱۰ و ۱۱ تیرماه امسال در قطر و با حضور نمایندگان کشورهای مختلف در مورد افغانستان برگزار شود.

پیش از این ۲ دور دیگر از سلسله نشست‌های دوحه با موضوع افغانستان در قطر برگزار شده بود. در دور دوم که در بهمن سال گذشته برگزار شد، طالبان حضور نیافته بودند.

نظر شما