شناسهٔ خبر: 67214225 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار اردبیل:

جلب مشارکت مردم و صیانت از آراء اولویت انتخابات ریاست جمهوری باشد

ابراهیم‌ عزیززاده

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه راهبردهای دولت شهید جمهور باید تبیین شود، افزود: جلب مشارکت مردم و صیانت از آراء در اولویت انتخابات ریاست جمهوری باشد.

صاحب‌خبر -

سیدحامد عاملی ۲۷ خرداد در نشست مشترک فرمانداران و اعضای ستاد انتخابات استان اظهار کرد: دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف از جمله سیاست خارجی برای حفظ صلح و منافع ملی تلاش کرد و تنش‌زدایی با همسایگان را در اولویت اقدامات و راهبردهای خود قرار داده بود.

وی افزود: ارتباط اقتصادی با کشورهای منطقه و همسایه در این دولت بیش از ۱۰ برابر و با برخی کشورها ۳۰ برابر افزایش یافت و حتی در ارتباط با برخی کشورهایی که مشکلات اساسی و زیربنایی با ما داشتند، احترام متقابل و حفظ ارتباط مد نظر قرار گرفت.

استاندار اردبیل ادامه داد: سیاست‌های دولت سیزدهم صلح‌آمیز و بر اساس حل مسائل با حفظ منافع مشترک بوده و مسیر راه‌گشا بر مبنای حق و عدالت در این زمینه انتخاب شده بود.

عاملی با اشاره به دغدغه رئیس‌جمهور شهید درباره معیشت مردم و حل مسائل کشور بدون مشروط کردن به مسائل خارجی، گفت: با وجود تحریم‌ها، این دولت تمام تلاش خود را به حل مشکلات و اجرای طرح‌ها و فعال کردن پروژه‌های راکد معطوف کرد.

سیاست دولت سیزدهم در تمرکزشکنی از مرکز کشور و حضور میدانی در استان‌ها

وی با اشاره به سیاست شهید آیت‌الله رئیسی در توزیع اعتبارات بر اساس اولویت نیازهای استان‌ها، بیان کرد: تمرکزشکنی از مرکز کشور در زمینه توزیع اعتبارات و حضور میدانی در استان‌ها، از جمله اقدامات دولت سیزدهم بود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه مردم با حضور خود در مراسم تشییع شهید جمهور، صداقت و تلاش‌های این بزرگوار را تأیید کردند، افزود: راهبردهای دولت شهید جمهور باید برای مردم تعریف و تبیین شود تا مردم از برنامه‌های دولت سیزدهم که در طراز انقلاب اسلامی بود آگاهی یابند.

عاملی با تأکید بر توجه اعضای ستاد انتخابات استان و فرمانداران در صیانت از آرای مردمی، تصریح کرد: در جریان برگزاری انتخابات، همانند روند برگزاری انتخابات مجلس باید امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت مد نظر باشد و هیچ‌گونه دخل و تصرفی در نظر و انتخاب مردم وجود نداشته باشد.

نقش اثرگذار مشارکت حداکثری مردم در انتخابات در آینده عزت و اقتدار کشور

وی اظهار کرد: با توجه به نقش مهم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، این موضوع در آینده عزت و اقتدار کشور در سطح بین‌المللی دارای اهمیت است.

استاندار اردبیل ادامه داد: مسیری که رئیس جمهور شهید بنا نهاده، مسیر گشایش است و همدلی و مشارکت حداکثری در انتخابات می‌تواند بر طرز فکر و نوع تصمیم‌گیری دشمنان در خصوص نحوه ارتباط با ما تأثیرگذار باشد.

عاملی با اشاره به تشکیل قرارگاه تبیین، تصریح کرد: ارائه تحلیل به مردم برای مشارکت حداکثری و آگاهانه در پای صندوق‌های رأی دارای اهمیت است.

وی با اشاره به تدوین کارنامه ۱۰۰۰ روزه دولت سیزدهم در استان اردبیل، اظهار کرد: همکاری فرمانداران در ارائه گزارش اقدامات انجام‌ گرفته در شهرستان‌ها در مدت مذکور ضروری است.

انتهای پیام

نظر شما