شناسهٔ خبر: 67214141 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز به کار طرح نهال کاری در ۱۶۵ هکتار از اراضی بیابانی شهرستان دشتستان

۲۷ خرداد روز جهانی مقابله با بیابان زایی و خشکسالی است به همین مناسبت اجرای طرح نهال کاری، مراقبت و آبیاری در شهرستان دشتستان آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان گفت: این طرح نهال کاری ۱۶۵ هکتار مساحت دارد و با اعتباری افزون بر ۲ میلیارد و ۴۹۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی، نهال کاری در این منطقه از شهرستان دشتستان را آغاز کردیم.

گرشاسبی با بیان اینکه در استان بیش از ۱۳ میلیارد تومان اعتبار به موضوع بیابان اختصاص دارد افزود: ۳۷۶ هکتار مساحت مربوط به طرح‌های نهال کاری است و سایر طرح ها، چون مراقبت و آبیاری و نهال کاری در سایر مناطق و شهرستان‌های پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: مهم مقابله با پدیده بیابان زایی وکاهش اثرات خشکسالی است که تاثیر بسیاری در همه ابعاد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارد و اثرات مخرب پدیده بیابان زایی بر روی اراضی کشاورزی، تاسیسات زیربنایی، مناطق شهری و روستایی، جاده‌های مواصلاتی شاهد هستیم و هزینه‌های بسیار زیادی را برای دولت‌ها ایجاد می‌کند.

گرشاسبی عنوان کرد: در کشور ما ایران هم بیش از ۴۴ میلیون هکتار تحت تاثیر پدیده بیابان زایی است.

فرماندار دشتستان نیز گفت: در این شهرستان سطوح بسیاری از بیابان وجود دارد که برای مقابله با فرسایش خاک و جلوگیری از خیزش خاک و گردوخاک در منطقه و آلودگی‌های زیست محیطی و آب و هوایی، کاشت درخت را به همت منابع طبیعی و آبخیزداری استان در ۱۶۵ هکتار از اراضی بیابانی در بخش مرکزی شهرستان دشتستان و مشارکت مردم آغاز کردیم تا یک زیست بوم مطلوب داشته باشیم.

احمد بنافی افزود: بنا بر فرمان مقام معظم رهبری بر کاشت یک میلیارد درخت در کشور هم شهرستان دشتستان در استان، کاشت ۶۰۰ هزار اصله نهال در مدت ۴ سال است که با مردمی سازی این طرح و استفاده از ظرفیت‌های دولت و ارکان نهاد‌های عمومی غیردولتی برنامه ریزی شده تا به آن نقطه مطلوب برسیم.

<div id="video-display-embed-code_11222393"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4261160/11222393?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما