شناسهٔ خبر: 67213995 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سلام نو | لینک خبر

نماینده پزشکیان در مناظره انتخاباتی؛

کسی با حجاب مخالف نیست

نماینده ستاد پزشکیان،در مناظره بین نمایندگان نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: کسی با حجاب مخالفتی ندارد؛ عرض ما این است که زور و باتوم جواب نمی‌دهد

صاحب‌خبر -

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا،  انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم تحقیقات، روز یکشنبه - ۲۷ خردادماه - و در آستانه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اقدام به برگزاری گفتاورد انتخاباتی با حضور نمایندگان محمدباقر قالیباف، سعید جلیلی و مسعود پزشکیان سه تن از نامزدهای این دوره از انتخابات کرده است.

مصطفی کواکبیان به نمایندگی از مسعود پزشکیان در این مناظره اظهار داشت: حکمرانی مطلوب باید یکسری شاخص‌هایی داشته باشد و از همه مهم‌تر بحث حاکمیت قانون بر مبنای اسناد بالادستی است.

وی افزود: بحث در این باره فراوان است که چه کنیم که حاکمیت قانون شکل بگیرد و عده‌ای قانون را دور نزنند و برای خودشان شریعتی بالاتر از قانون قائل نباشند و می‌توان در این باره مفصل بحث کرد.

نماینده پزشکیان در این مناظره عنوان کرد: به اعتقاد من دومین شاخص بحث مطالبات، خواسته‌ها و رویکرد اکثریت مردم است به این معنا که در یک نظامی که مدعی جمهوریت است، مردم چه می‌خواهند؟

کواکبیان خاطرنشان کرد: شاخص سوم این است که مردم به زیست مناسب، معیشت و زندگی مناسب در این حکمرانی نیاز دارند و خواسته‌های خود را هم بیان می کنند.

وی بیان کرد: به اعتقاد من حکمرانی مطلوب این نیست که ما فقط خودمان را ببینیم و دنیا را فراموش کنیم و کشورهای دنیا را نادیده بگیریم لذا باید در سیستم تعامل با دنیا و روابط بین‌الملل و در عرصه‌های دیپلماسی و سیاست خارجی هم جریان مطلوبی شکل بگیرد.

نماینده پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این مناظره در واکنش به ارجاع دادن پزشکیان در همه زمینه‌ها به کارشناسان گفت: یک نفر نمی‌تواند در همه امور متخصص باشد.

کواکبیان یادآورشد: پزشکیان با همه امور آشنایی دارد اما متخصص نیست و برای کار تخصصی از نظر کارشناسان استفاده می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که نگاه نامزد شما درباره حذف یا تغییر کانون‌های قدرت چیست و آیا در انتخابات هشتم تیرماه این موضوع را خواهیم دید؟، گفت: ما قرار است از همه نیروهای کارآمد استفاده کنیم. البته شاید این نگاه با نظر من فرق داشته باشد. 

ستاد اصولگرایان پزشکیان راه اندازی شد

نماینده پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این مناظره با تاکید بر اینکه استفاده از همه نیروهای کارآمد و متخصص در نگاه وی (پزشکیان) وجود دارد، ادامه داد: ستاد اصولگرایان پزشکیان هم شکل گرفته و اصولگرایانی که از او حمایت می‌کنند، این ستاد را راه‌اندازی کرده اند.

کواکبیان تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی حزبی نیست و تجربه آقای پزشکیان در وزارت بهداشت این را نشان داده است.

وی عنوان کرد: من دو دوره با پزشکیان در مجلس کار کردم؛ ایشان نگاه حذفی ندارند تنها ممکن است برخی نیروها برای کارکرد بهتر تغییر کنند.

نماینده پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این مناظره اظهار داشت: روزی که من برای ثبت‌نام به وزارت کشور رفته بودم عده‌ای شعار می‌دادند «بدون هیچ دلیلی رأی بدیم جلیلی». اینها یک عده افرادی هستند که هیچ دلیلی نمی‌خواهند دلیل برای اینها مطرح نیست این عده یک تفکر خاصی دارند.

کواکبیان درباره سیاست ارزی دولت چهاردهم از دیدگاه پزشکیان گفت: لازم است این نکته را یادآوری کنم که ما هیچ دولتی را جز دولت آقای خاتمی اصلاح‌طلب نمی‌دانیم و نخواهیم دانست. 

وی بیان کرد: اینکه مرا ارجاع بدهید به دولت آقای روحانی و بگویید می‌خواهد دنباله‌رو او باشد اینگونه نیست. در دوران روحانی هم من شخصا مخالف شدید بسیاری از مطالب بودم و پزشکیان هم همینطور بوده است.

نماینده پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این مناظره بیان کرد: اینکه گفته‌اند ما خیلی نباید معیشت مردم و زندگی اقتصادی مردم را به سیاست خارجی ربط دهیم، درست نیست در صورتی که مشکل اصلی این است که اگر ما بخواهیم بحث‌های مربوط به سیاست ارزی را داشته باشیم این موضوع به سیاست خارجی ارتباط دارد.

کواکبیان عنوان کرد: موقعی که روحانی دولت را به مرحوم رئیسی تحویل داد، دلار ۲۸ هزار تومان بود و الان به ۶۰ هزار تومان رسیده است. بعد از عملیات وعده صادق قیمت دلار ۱۰ هزار تومان بالا رفت.

وی تصریح کرد: تعامل مثبت با کشورهای دنیا در دیدگاه پزشکیان وجود دارد. اما قیمت ارز را با توانمندی‌های داخلی کنترل خواهد کرد.

نماینده پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این مناظره خطاب به ثابتی نماینده سعید جلیلی و پورموسوی نماینده محمدباقر قالیباف گفت: شما هنوز در لیست انتخابات مجلس ماندید؛ البته من بدم نمی‌آید شما به هم بپرید.

روحانی اصلاح‌طلب نبود/اگر ما نبودیم رای نمی‌آورد

کواکبیان افزود: چه کسی گفته آقای روحانی اصلاح‌طلب بود؟ بله اصلاح‌طلبان پشت او ایستادند که رای آورد، اگر ما نبودیم رای نمی‌آورد.

وی در پاسخ به سوال ثابتی که چرا پشت عارف نایستادید، گفت: عارف خودش کنار رفت و ما مجبور شدیم پشت روحانی بایستیم.

نماینده پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این مناظره گفت: آقای جلیلی به صراحت گفت که ما باید حتما فضای مجازی را کنترل و محدود کنیم . آقای قالیباف هم گفت که ما باید حکمرانی مطلوبی در فضای مجازی ایجاد کنیم و نمی‌شود که فضای مجازی آزاد باشد. 

کواکبیان افزود: آقای پزشکیان ضمن اینکه معتقد است که باید از نرم‌افزارهایی استفاده و خودمان را در داخل تقویت کنیم؛ صادقانه بگویم که به هیچ عنوان نمی‌توان فضای مجازی را کنترل کرد کسانی که فیلتر می‌کنند راه‌هایی هم برای فیلترشکنی دارند لذا این موضوع مفهومی ندارد.

حجاب حکم شرعی است، اما به زور جواب نمی‌دهد

وی درباره طرح نور هم گفت: آقای قالیباف و جلیلی می‌گویند ما به شدت طرفدار طرح نور هستیم اگر واقعا فشار به اقشار مختلف مردم وارد شود برای اینکه بخواهند به‌زور حجاب را رعایت کنند جواب می‌دهد، انجام دهید اگر جواب می‌داد که تا الان جواب داده بود. 

نماینده پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این مناظره خاطرنشان کرد: در این چند سال باتوم و بگیر و ببند را تجربه کردیم اما نتیجه نگرفتیم. اعتقاد من بر این است که حجاب حکم شرعی است اما اینکه حکم شرعی را به‌زور اجرا کنیم، جواب نمی‌دهد.

کره شمالی سلاح هسته‌ای دارد ولی به مردم وابسته نیست. اصل و اساس سیاست خارجی برگرفته از مردم است.

ما حتما جایگاه برتری را در روابط بین الملل میتوانیم کسب کنیم به شرطی که مشارکت مردمی داشته باشیم.

مشارکت ما در انتخابات اگر بالای 60 درصد باشد بسیار متفاوت است.

قطعا ما طرفدار مقاومت در عرصه بین المللی هستیم. نگاه ما حمایتی است و نه اینکه پیشتاز بشویم

عربستان سعودی دوست دارد ما جلو برویم و او لذتش را ببرد.

، «سعید جلیلی»، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی»، «محمد باقر قالیباف»، «علیرضا زاکانی»، «مصطفی پورمحمدی» و «مسعود پزشکیان» داوطلبان تایید صلاحیت شده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور و سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها برگزار می‌شود

نظر شما