شناسهٔ خبر: 67213957 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار هرمزگان در شورای اجتماعی مطرح کرد:

توسعه مدارس ویژه اُتیسم در شرق و غرب هرمزگان در دستورکار است 

محمدعظیم آتش‌پنجه

استاندار هرمزگان از برنامه‌ریزی برای احداث مدارس ویژه اُتسیم در شرق و غرب استان خبر داد. 

صاحب‌خبر -

 مهدی دوستی صبح امروز یکشنبه ۲۷خردادماه، در جلسه شورای اجتماعی با تأکید بر غربالگری صحیح برای شناسایی کودکان اُتیسم اظهار کرد: زمان آغاز خدمات آموزشی در مسئله اُتیسم بسیار اهمیت دارد و باید در سنین پایین اتفاق بیفتد درهمین راستا غربالگری در استان نیز باید به‌موقع، با ظرافت و دقت پیگیری شود. 

وی با اشاره به اهمیت نظر روانپزشکان و متخصصان در این حوزه افزود: با توجه به میانگین کشوری و پایین بودن میزان شناسایی کودکان اُتیسم، باید به اصلاح شیوه‌های غربالگری توجه داشت و تلاش کرد در روستاها نیز غربالگری و شناسایی انجام شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به راه‌اندازی مدارس ویژه دربحث آموزش اُتیسم گفت: با اعلام نتایج غربالگری توسط دانشگاه علوم پزشکی استان برنامه‌ریزی ساخت مدارس در شرق و غرب را آغاز خواهیم کرد.

وی تصریح کرد:شهرداری، آموزش و پرورش و فرمانداری اقدامات متناسب سازی پارک ویژه کودکان را آغاز کرده‌اند و به‌زودی در اختیارشان قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه چند دستور کار از جمله منابع مالی و اعتباری بهزیستی و کمپ‌های ترک اعتیاد، بررسی آسیب‌های اجتماعی در مدارس، وضعیت مراکز مشاوره دانش‌آموزی و بررسی مصوبات جلسات گذشته مورد بحث قرار گرفت. 

انتهای پیام 

نظر شما