شناسهٔ خبر: 67361209 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نبویان: دستاورد برجام ۱۰۰ سکه برای ظریف بود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: تنها دستاورد برجام اهدای ۱۰۰ سکه بهار آزادی به ظریف بود و غیر از آن هیچ دستاوردی نداشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت‌الاسلام سید محمود نبویان شامگاه دوشنبه در اجتماع بزرگ حامیان سعید جلیلی در مسجد سرچشمه اردبیل اظهار داشت: هشت سال کشور در سایه مدیریت نالایق روحانی و ظریف به ذلت رفت و ما نتوانستیم از حق و حقوق خود به شایستگی دفاع کنیم.

وی با بیان اینکه ظریف و روحانی کشور را با برجام معطل کرده و اجازه انواع تحقیر و توهین را به ملت ایران داده‌اند، تصریح کرد: نه تنها تحریم‌های ظالمانه در سایه برجام برداشته نشد بلکه در حوزه‌های مختلف تنگناها زیادتر شد و ما سرمایه‌گذاری و پیشرفت کشور را در این دوره شاهد نبودیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در هشت سال مذاکره دولت یازدهم و دوازدهم و با ادعای انجام تعهدات برجام کشور در حوزه فناوری‌های هسته‌ای به تعطیلی کشیده شد که نمونه آن تعطیلی غنی‌سازی فوردو، بتن‌ریزی در واحدهای سانتری‌فیوژ نطنز، جلوگیری از غنی‌سازی و تعطیلی واحد راکتور اراک بود.

نبویان افزود: بنده در آن مقطع بارها به نطنز و اراک سفر کرده و از نزدیک با اقدامات غیرقانونی در مراکز هسته‌ای روبه‌رو شدم و واقعا این اقدامات تأسف‌بار بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم با دروغ و وعده‌های نابجا کشور به معنای واقعی به تعطیلی کشیده شد و نه تنها تأسیسات هسته‌ای بلکه آمریکا و غرب به خود اجازه داد تا از مراکز نظامی ما نیز بازدیدهایی را انجام دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی علل اخراج امیر عبداللهیان را به دست ظریف یادآور شد و اضافه کرد: ظریف فکر متفاوتی دارد به طوری که قبل از دیپلم به آمریکا رفته و تمام مراحل تحصیل و زندگی خود را در کشور آمریکا سپری کرده و این فرد حاضر نیست از منافع این ملت دفاع کند.

نبویان بیان کرد: با روی کار آمدن دولت آیت‌الله رییسی تمام شیوه‌های نظارتی غیرمتعارف برداشته شد و به رییس جمهور به صراحت اعلام کرد که ما آقا بالا سر نمی‌خواهیم.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: بنده آماده هستم تا در موضوع برجام با ظریف مناظره کرده و بسیاری از مسائل را برای ملت بازگو کنم تا حقیقت‌ها روشن شده و همه بدانند که ما در مقابل این تعهدات چه موقعیت‌هایی را از دست دادیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نه تنها تحریم‌ها برداشته نشد بلکه خود ظریف نیز گرفتار تحریم شد و برجام جز اهدای 100 سکه به ظریف هیچ منفعت و سودی برای ملت به همراه نداشته است.

نبویان گفت: در دولت گذشته رشد اقتصادی به صفر رسید، واحدهای تولیدی به تعطیلی کشیده شد و هیچ واحد مسکونی و پالایشگاهی احداث نشد و وعده‌های خرید 200 فروند هواپیما نیز معلق ماند.

وی افزود: رییس جمهور دولت یازدهم و دوازدهم نه تنها منتقدان خود را بزدل و ترسو خطاب کرد بلکه تورم بالای 50 درصد را رقم زد و برای مردم هیچ ارزشی قائل نبود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در نقطه مقابل در دولت آیت‌‌الله رییسی رشد اقتصادی کشور به 5 درصد رسید و بیش از 500 واحد تولیدی احیا، ساخت مسکن شروع و صادرات نفت به 1.5 میلیون بشکه رسید.

نبویان اضافه کرد: ما در مقطع حساس و در انتخابی سرنوشت‌ساز باید مراقب باشیم تا به کسانی رأی ندهیم که به ملت ما ارزش قائل نیستند و با انواع تحقیرها و توهین‌ها می‌‌‌خواهند ملت را دوباره ذلیل کنند.

وی بیان کرد: در بین کاندیداها سعید جلیلی به ملاک مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در انقلابی‌ترین شخصیت نزدیک است و ضرورت دارد با اعتماد به این شخصیت بتوانیم راه پیشرفت کشور را ادامه دهیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تفاوت اسلام ناب را با اسلام آمریکایی یادآور شد و ادامه داد: برخلاف اسلامی که امروز در ایران ترویج پیدا می‌کند، اسلام آمریکایی جز ذلت و سازش با غرب چیزی به همراه ندارد و با اسلام و ملتی که نسبت به احکام خود بی‌تفاوت باشد، قطعا به اسلام آمریکایی تن داده است.

نبویان قدرت‌‌نمایی آمریکا را در سایه برخی مؤلفه‌ها یادآور شد و تصریح کرد: بسیاری از کشورهای دنیا امروز گاو شیرده آمریکا هستند و تنها کشوری که توانسته با قدرت در برابر آمریکا و قدرت بلامنازعه بایستد، کشورمان ایران است که با تئوری ایمان به خداوند متعال و صبر و استقامت ایستاده است.

نماینده مجلس دوازدهم گفت: ملت ما شکست‌ناپذیر است و این را در مقاطع مختلف نشان داده و قطعا در اوج عزت و اقتدار خواهد ماند.

انتهای پیام/131

 
 

نظر شما