شناسهٔ خبر: 67213749 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

معاون برنامه ریزی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی کشور: استانداران نگاه ویژه‌ای به پروژه‌های محرومیت زدایی دارند

معاون برنامه ریزی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی کشور در دیدار با استاندار خراسان شمالی گفت : استانداران نگاه ویژه‌ای به پروژه‌های محرومیت زدایی دارند، چون در این پروژه‌ها از اعتبارات ملی به استان‌ها کمک می‌شود. معاون برنامه ریزی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی کشور در دیدار با استاندار خراسان شمالی گفت : استانداران نگاه ویژه‌ای به پروژه‌های محرومیت زدایی دارند، چون در این پروژه‌ها از اعتبارات ملی به استان‌ها کمک می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاري برنا، علیرضا راشکی افزود: یکی از سنت های سازمان نوسازی کشور ، برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز است که برای استان‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی بر ضرورت حضور بیشتر خیرین مدرسه ساز در استان تاکید کرد و  اظهار داشت: دیدگاه استاندار خراسان شمالی نسبت به شورای آموزش و پرورش و پیگیری مصوبات ستودنی است .

وی افزود: استانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت زمانی می توانند تصمیم گیری درست اتخاذ کنند که شاخص ها و آمار ها به درستی بیان شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از سیاست های سازمان نوسازی مدارس کشور در بودجه امسال، افزایش اعتبارات در حوزه استانهاست  که می تواند منجر به تحول در ساختار شود .

راشکی بیان کرد: در توزیع اعتبارات امسال ، شهرستان های بجنورد و شیروان مشکل مدارس دو نوبته دارند که در حال پیگیری و شناسایی این مناطق هستیم  تا از طریق اعتبارات این موضوع حل شود.

استاندار خراسان شمالی نیز در این دیدار گفت: در بازدید های میدانی از نقاط مختلف استان مشکل مدارس دو نوبته و کمبود فضای آموزشی باید حل شود هر چند که تاکنون اهتمام جدی در ساخت مدارس اعمال شده است .

محمدرضا حسین نژاد با بیان اینکه ساخت مدارس استان در تحویل هر ۳۵ ساعت یک کلاس بی نظیر است، افزود:  به دلیل محرومیت های این استان نیازمند تحولات بیشتری در ساختار هستیم.

وی اظهار داشت: تشویق و ترغیب خیرین مدرسه ساز و برگزاری جشنواره های مختلف می تواند در مسیر این تحول به مجموعه نوسازی و آموزش و پرورش کمک کند.

حسین نژاد تاکید کرد: یکی از مهم ترین ارکان تولید،  نیروی انسانی و دانش است لذا بستر لازم برای دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور فراهم شود.

مدیرکل اموزش و پرورش استان نیز گفت: از ۴۰۰ مدرسه دو نوبته ۳۰ مدرسه حذف شده و ۱۵ درصد مدارس نیازمند تخریب و بازسازی هستند .

اکبری افزود: نیم متر مربع فضای آموزشی استات ارتقا یافته است. 

وی اظهار داشت: سفر مقام معظم رهبری همچنان برای مجموعه آموزش و پرورش منشا خیر و برکت بوده است.

وی با بیان اینکه تعهدات خیرین ۸۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است، گفت:۱۱۲ میلیارد تومان تعهدات خیرین ما در سال گذشته بوده است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۳۹ مدرسه با ۱۸۵ کلاس درس و  با اعتبار ۲۰۵ میلیارد تومان تحویل آموزش و پرورش داده شد  که ۵۶ درصد آن با مشارکت خیرین مدرسه ساز صورت گرفته است .

انتهای پیام

نظر شما