شناسهٔ خبر: 67372916 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه قدس | لینک خبر

مشارکت مردم زمینه‌ساز ایران قوی

صاحب‌خبر -

شیوه برگزاری انتخابات در کشور ما به گونه‌ای است که هرگز نمی‌توان دو ادعا درباره آن را باور کرد؛ نخست این ادعا که بعضی نامزدهای انتخابات افرادی غیرمؤمن و غیرانقلابی باشند و دوم اینکه ممکن است در نتایج نهایی آن تقلب صورت گیرد؛ چراکه در ابتدای فرایند انتخابات شورای نگهبان با عبور دادن داوطلبان از صافی‌های مختلف نسبت به صلاحیت آنان اطمینان حاصل و به تعبیر دقیق‌تر این افراد را احراز صلاحیت می‌کند. در نهایت هم دستگاه‌های گوناگون ضمن دقت در اجرای دقیق فرایند انتخابات، با دقت مضاعف در جمع‌بندی نتایج اجازه تقلب در انتخابات را نمی‌دهند. بنابراین در دوره‌های مختلف همه کسانی که داوطلب نامزدی در انتخابات‌های گوناگون مثل انتخابات ریاست جمهوری بوده‌اند را می‌توان فرزندان همین آب و خاک و انقلاب دانست چه اینکه حتی در مورد بنی‌صدر خائن هم که با وجود همه دقت نظر‌های صورت گرفته توانست رئیس جمهور شود شاهد بودیم همین فرایند متقن در قانون انتخابات، علاوه بر عزل از مقام ریاست جمهوری مانع ادامه حیات سیاسی او در کشور شد. در نتایج انتخابات هم با وجود اعتراض‌ها در یکی دو دوره، هیچ وقت موضوع تقلب اثبات نشد و همیشه طبق قانون نه یک روز جلوتر و نه یک روز عقب‌تر دولت‌ها در جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده‌اند. بنابراین می‌توانیم با صدای بلند فریاد بزنیم به معنی واقعی کلمه مردم هر کدام از نامزدهای تأیید صلاحیت شده را انتخاب کنند همگی پیروز میدان انتخابات‌اند اگر مشارکت حداکثری صورت پذیرد.
چه آن‌هایی که کارنامه دارند و چه آن‌هایی که برنامه دارند و یا آن‌هایی که برنامه را به کارنامه‌شان ضمیمه کرده‌اند یک وجه تمایز جدی با هم دارند و آن نوع نگاهشان به مردم است. اساساً موضوع نگاه به مردم در انقلاب اسلامی ما همیشه مهم و اثرگذار بوده چه اینکه در طول سال‌های طولانی تسلط حکومت‌های شاهنشاهی در ایران، مبارزات زیادی برای به زیر کشیدن تخت پادشاهی شکل گرفته و مبارزان زیادی جان خویش را برای این هدف نثار کرده‌اند اما فقط امام خمینی(ره) با تئوری ایجاد حکومت اسلامی نگاه دقیق و درستی به مردم داشت و نقش 
تعیین کننده‌ای برای آن قائل بود. امام خمینی(ره) به مردم به عنوان خود انقلاب می‌نگریست نه کسانی که نیازمند بهره‌گیری از ثمرات انقلاب‌اند، در واقع تلاش کرد برخلاف گذشتگان با مردم انقلاب کند نه برای مردم و در نهایت نیز سرنوشت مردم را به دست خودشان سپرد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نیز پس از ایشان همین رویه را در رهبری حکومت اسلامی در پیش گرفتند و نهضت امام(ره) را با مردم رهبری کردند نه برای مردم. 
مهم اینکه این نگاه به مردم همچنان که بیان شد امروز نیز مثل بسیاری مواقع دیگر وجه تمایز نامزدها با هم و اتفاقاً ملاک مطلوبی برای سنجش عیار اصلحیت است؛ چراکه به طور طبیعی در جمهوری اسلامی ایران نامزدی که مقابل مردم بنشیند و از مشکلاتی بگوید که خود مردم به ویژه طبقه ضعیف از او بر آن‌ها واقف‌تر است و بعد راه حل این مشکلات را در بیرون از مردم و جمهور یا بدتر اینکه در بیرون کشور جست‌وجو و بیان کند نمی‌تواند برای این جمهور، رئیسی خوب باشد. این مردم چاره کارشان در خودشان است و رئیسی می‌تواند بر این جمهور ریاست کند که دقیقاً مثل امام(ره) و رهبر معظم انقلاب، مردم را راه حل مشکلات خودشان و جامعه بداند و روی همراهی آن‌ها حساب کند مثل همه روزهای انقلاب و جنگ و پس از آن. 
پس آقای کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری روی این مردم فقط برای گرفتن رأی حساب نکن. این مردم خودشان راه حل برون‌رفت از مشکلات‌اند. بیرون از این مرزها خبری نیست. چنانچه رهبر معظم انقلاب در سخنرانی روز عید غدیر هم به شما در انتخاب همکارانتان تأکید فرمودند: «آن کسی که دلبسته‌ آمریکا باشد و تصور کند بدون لطف آمریکا نمی‌شود در کشور قدم از قدم برداشت، برای شما همکار خوبی نخواهد بود. او از ظرفیت‌های کشور استفاده نخواهد کرد و خوب هم مدیریت نخواهد کرد». این یعنی معظم‌له به درستی و مثل همیشه تأکید دارند راه حل برون‌رفت از مشکلات همین مردمی هستند که هشتم تیر ماه نخستین گام برای برون‌رفت از مشکلات و ساختن ایران قوی را با شرکت پرشور در انتخابات برخواهند داشت. به تأسی از دستور رهبر معظم انقلاب که فرمودند: «ایران قوی طرفدار خیلی دارد، قوی بودن ایران فقط به این نیست که انواع و اقسام موشک را داشته باشیم. قوی شدن ابعاد گوناگونی دارد، یکی از ابعادش همین بعد حضور مردم در میدان سیاست و میدان انتخابات است این هم نشانه‌‌ قوت است».

نظر شما