شناسهٔ خبر: 67213746 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از ۴۱۱ هزار تن آرد در دولت سیزدهم به استان زنجان اختصاص یافت

زنجان - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: ۴۱۱ هزار و ۶۳۸ تن آرد طی فعالیت سه ساله دولت شهید ابراهیم رئیسی به واحدهای خبازی، صنف، صنعت و روستاهای استان زنجان تخصیص یافت.

صاحب‌خبر -

ولی الله زمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه آردهای توزیعی در قالب کیسه‌های ۴۰ کیلویی بوده است، افزود: آرد نوع یک، نوع ۲، نوع ۶، صنف، صنعت و آرد خام روستایی از طریق کارخانجات آردسازی سطح استان تامین و به دست نانوایان و مردم زنجان رسید.

وی با بیان اینکه ۱۴ هزار و ۳۲۶ تن آرد خام روستایی در سال گذشته توزیع شد، اظهار داشت: برای بیش از ۴۸۰ روستای فاقد نانوایی با جمعیت حدود ۱۱۵ هزار نفر در سه سال گذشته در سطح استان زنجان، آرد خام روستایی تامین و توزیع شد.

زمانی با بیان اینکه سرانه آرد برای هر نفر در سه سال گذشته ۳۹۲ کیلوگرم بود، تصریح کرد: بیش از ۳۴۴ هزار و ۹۴۹ تن آرد نوع یک و نوع ۲ برای تولید نان لواش، بربری، سنگک و تافتان به واحدهای نانوایی سطح استان زنجان اختصاص یافت.

زمانی با بیان اینکه در این مدت حدود ۴۹ هزار و ۴۵ تن آرد برای مصرف صنف و صنعت تخصیص داده شد، افزود: گندم برای مصرف صنف و صنعت با قیمت ۱۲۰ هزار ریال و گندم واحدهای خبازی با قیمت های ۶ هزار و ۶۵۰، و ۹ هزار ریال برای تولید آرد مورد نیاز به کارخانجات آردسازی تحویل داده می شود.

ماهانه حدود ۱۰ هزار تن آرد در هزار و ۶۰۹ نانوایی استان زنجان مصرف می شود و سرانه مصرف آرد در استان زنجان ۹ هزار و ۴۰۰ گرم به ازای هر نفر در ماه است.

نظر شما