شناسهٔ خبر: 67213681 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهرداری قشم با زیباسازی شهر به استقبال عید قربان رفت

قشم - ایرنا - شهردار قشم از آذین بندی و فضاسازی شهری با بیش از یکهزار و ۵۰۰ متر پرچم و ریسه همزمان با فرا رسیدن عید سعید قربان و گرامیداشت دهه ولایت در این شهرستان مرزی خبر داد.

صاحب‌خبر -

میرداد میردادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با تبریک فرا رسیدن عید بزرگ مسلمانان جهان و روز جشن و بزرگداشت فداکاری و از خود گذشتگی بخاطر عمل نیک، خانواده و جامعه افزود: با هدف زیباسازی چهره شهر و در راستای گرامیداشت ایام فرخنده عید قربان، عملیات آذین‌بندی و نصب بنر در محدوده میادین امام خمینی(ره)، پاسداران، شهید امیری دوماری، شهدا و بلوار شهید رجایی شهر قشم اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه اعیاد قربان و غدیر از بزرگترین جشن های مذهبی مسلمانان و شیعیان است، ادامه داد: شهرداری و شورای اسلامی شهر قشم در سال های اخیر توجه ویژه ای به زیباسازی و آذین بندی این شهر در مناسبت های مختلف داشته اند و علاوه بر اجرای طرح های عمران شهری، تعظیم شعائر دینی در مناسبت های مختلف مذهبی را نیز در دستور کار دارند.

شهردار قشم توضیح داد: در ۲۴ ساعت گذشته و به منظور هویت بخشی به سیمای شهر قشم شهرداری با نمایش پیام های مناسبتی و فرهنگی مرتبط با آن، چاپ و نصب تبلیغات فرهنگی با تصاویری از مناسک حج و تبریک عید قربان روی آگهی نماها در مسیرهای پر رفت و آمد سطح شهر، آذین بندی و چراغانی میادین و معابر اصلی شهر و همچنین نصب پرچم های رنگی در برگزاری هرچه باشکوه تر این جشن اهتمام داشته است.

به گزارش ایرنا، عید قربان به معنای بازگشت انسان به مقام تقرب الهی است که این مقام در سایه مبارزه با هواهای نفسانی و در پرتو تهذیب، خودسازی و بهره گیری از فرصت های ناب به دست می‌آید.

روز دهم ماه ذی الحجه مصادف با عید قربان از بزرگترین عیدهای مسلمانان است، این روز یادآور فداکاری و ایثار ابراهیم(ع) در راه رضای معبود و تسلیم و ایمان اسماعیل(ع) در قربانگاه عشق است.

همچنین عید قربان را به عربی «عید اضحی» می گویند زیرا که اضحی جمع ماده ضحی به معنی ارتفاع روز و ‌امتداد نور آفتاب است و هنگامی که خورشید بالا می‌آید (قبل از ظهر)، آن موقع را ضحی گویند چنانکه ‌در قرآن کریم نیز آمده است «والشمس و ضحی ها» قسم به خورشید و چون حجاج موقع بالا آمدن آفتاب قربانی می کنند قربانی را اضحیه یا ضحیه گویند بدین جهت روز دهم ذی الحجه را که قبل از ظهر آن عمل قربانی انجام می‌شود «عید اضحی» می‌گویند.

فردا دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ مصادف با ۱۰ ذی الحجه، عید قربان است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما