شناسهٔ خبر: 67213130 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

کسب جایزه نوبل ایرانی توسط دانشجوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر

دانشجوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به کسب جایزه البرز (نوبل ایرانی) در بخش دانشجویان برگزیده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مهرداد احسانی دانشجوی دکترای دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست گرایش راه و ترابری با راهنمایی فریدون مقدس نژاد و پوریا حاجی کریمی، موفق به کسب جایزه البرز در بخش دانشجویان برگزیده شد.

کسب معدل ۲۰ در دوره دکتری تخصصی، کسب رتبه اول دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، نویسنده ۱۷ مقاله علمی در مجلات معتبر ملی و بین‌المللی، برگزیده طرح‌های بنیاد ملی نخبگان در دو سال متوالی و قبولی در مقاطع ارشد و دکتری از طریق استعدادهای بخشی از دستاوردهای علمی و آموزشی این دانشجوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.

 مراسم جایزه البرز با هدف تکریم اهالی علم و تقدیر از فناوران، حوزویان و دانشگاهیان با حضور محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، قائم مقام بنیاد ملی نخبگان، مدیر عامل بنیاد علمی فرهنگی البرز و جمعی از استادان برجسته و صنعتگران برتر در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.

این جایزه، در تقارن با ۶۲مین سال تأسیس بنیاد فرهنگی البرز، به ۶۲ نفر شامل ۴۰ نفر در بخش دانشجویان (۱۰ نفر در بخش دانشجویان پزشکی و ۳۰ نفر در بخش دانشجویان غیرپزشکی)، ۷ نفر در بخش طلاب حوزه‌های علمیه، ۱۰ نفر در بخش فناوران و ۵ نفر در بخش دانشمندان اعطا شد.

نظر شما