شناسهٔ خبر: 67212958 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۳۱ شعبه همیاران صلح در مساجد مشهد فعال است

مشهد- ایرنا- رییس اداره توسعه حل اختلاف دادگستری خراسان رضوی گفت: شعبه‌های همیاران صلح در ١٣١ مسجد مشهد برای رفع مشکلات و اختلاف‌های ساکنان منطقه تشکیل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، هادی ولایتی روز یکشنبه در نشستی خبری در مشهد افزود: در ۶٠ روستای شهرستان مشهد و ۶٢ اتحادیه و اصناف این شهر نیز شعبه های همیاران صلح فعال است.

وی اضافه کرد: شعبه‌های همیاران صلح با حضور معتمدان محله به منظور کاهش ورودی پرونده ها به دادگاه ها و افزایش صلح و سازش تشکیل شده است.

رییس اداره توسعه حل اختلاف دادگستری خراسان رضوی گفت: در استان ٢ هزار و ٨٠٠ نفر به عنوان همیاران صلح فعال هستند و ۴٠ هزار پرونده در سال گذشته توسط این افراد رسیدگی شده است.

ولایتی افزود: با هدایت مردم به شعب همیاران صلح و شوراهای حل اختلاف، زمان دادرسی ها کوتاه می شود و با هزینه خیلی کمتر، پرونده ها به سرعت رسیدگی می شود.

وی ادامه داد: شوراهای حل اختلاف مراجع سازشی هستند و تا ٧٠ درصد مراجعات به سازش ختم می شود.

رییس اداره توسعه حل اختلاف دادگستری خراسان رضوی گفت: همیاران صلح به صورت رایگان فعالیت می کنند و نیروهای فعال در این بخش مردمی هستند و حقوقی دریافت نمی کنند

ولایتی اضافه کرد: حقوق و دریافتی کارشناسان شوراهای حل اختلاف نیز بین ٧٠ تا ١٢٠ میلیون ریال است.

شورای حل اختلاف خراسان رضوی از آذر ماه ۱۳۸۱ با هدف مشارکت مردمی در حل و فصل دعاوی و ایجاد فرهنگ صلح و سازش آغاز به کار کرد.

نظر شما