شناسهٔ خبر: 67212916 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: سینماپرس | لینک خبر

توسط همسر و فرزندانش؛

کتابخانه «آذرتاش آذرنوش» به مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی اهدا شد

سینماپرس: کتابخانه آذرتاش آذرنوش با ۴۶۴۸ جلد کتاب و نشریه و هم‌چنین فیش‌ها و یادداشت‌های تحقیقی او به مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی اهدا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سینماپرس، روابط‌عمومی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی در خبری اعلام کرد: کتابخانۀ شادروان دکتر «آذرتاش آذرنوش»، استاد گران‌مایه و برجستۀ دانشکدۀ الهیات و معارف اسلامی و نخستین مدیر گروه ادبیات عرب دانشگاه تهران و عضو فقید شورای عالی علمی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی، توسط همسر و فرزندان او به مجموعۀ کتابخانه‌های اهدایی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی اهدا شد که به‌صورت مستقل و به نام او نگاه‌داری خواهد شد و مورد استفادۀ پژوهشگران قرار خواهد گرفت.

این کتابخانه حاوی ۴۶۴۸ جلد کتاب و نشریه و هم‌چنین فیش‌ها و یادداشت‌های تحقیقی اوست که بخش عمده و اصلی آن، در حوزۀ زبان و ادبیات عربی یعنی رشته‌ای که آن زنده‌یاد در آن تخصص یافته بود، است.

مرحوم دکتر آذرنوش در نخستین سال‌های تأسیس مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی، به آن‌جا پیوست و در شمار اعضای هیأت علمی آن درآمد و در دهم آذر ۱۳۶۴، به مدیریت بخش ادبیات عرب منصوب شد. از آن پس که شورای عالی علمی مرکز به‌وجود آمد، در زمرۀ اعضای اصلی آن جای گرفت، و تا زمان درگذشت، هم‌چنان در جلسات شورا حضوری مؤثر داشت.

شادروان دکتر آذرنوش، در نیمۀ مهر ۱۴۰۰ در تهران، در هشتادوچهار سالگی دیده از جهان فروبست و با بدرقۀ رسمی که در سرسرای مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی از ایشان به عمل آمد، در قطعۀ نام‌آوران بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

نظر شما