شناسهٔ خبر: 67212891 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بنیاد سبک زندگی ایرانی اسلامی راه اندازی می‌شود

نشست فعالان مردمی حوزه عفاف و حجاب وزارت فرهنگ با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

وزیر فرهنگ در این جلسه گفت: در جریان برخی از نقد‌ها و مشکلات این حوزه هستم و البته این امر طبیعی است که عده‌ای نسبت به امری منتقد باشند و گروهی نیز تمجید کنند.

وی با بیان اینکه باید با تلاش از نقاط ضعف عبور کنیم و به نقاط قوت بیفزاییم، افزود: در کارگروه مد و لباس جا به جایی داشتیم و در همین راستا دو اتفاق مهم رخ داده است، اول ابلاغیه‌ای است که مقدمات آن در دوره رییس جمهور شهید طی شد و سند آن اخیرا در حال ابلاغ نهایی است که بر اساس آن بنیادی بالادستی در حوزه مد و لباس با نام «بنیاد سبک زندگی ایرانی اسلامی» راه اندازی خواهیم کرد که اتفاق مهمی به‌شمار می‌رود؛ سند «پوشش ایرانی اسلامی» نیز برای آن ابلاغ شده که براساس آن بنیاد افتتاح می‌شود.

اسماعیلی ادامه داد: اتفاق بعدی جدا شدن کارگروه مد و لباس از شورای فرهنگ عمومی است. این مسأله را به دلیل استقرار بنیاد در جایگاه جداگانه پیش بینی می‌کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: قصد داشتم در این ایام در گام اول دبیر کارگروه مد و لباس را منصوب کنم به همین دلیل درخواست کردم تا جلسه‌ای با خود فعالان این حوزه برقرار شود و گفت و گویی صورت گیرد تا اگر در کنار نقد‌ها پیشنهاداتی هست منتقل شود و در جمع بندی از پیشنهادات و نقد‌ها از آن استفاده کنیم.

وزیر فرهنگ گفت: در حکمی که برای مسئول جدید صادر می‌شود بر حل این نقاط ضعف تاکید می‌کنیم تا مشکلات در اسرع وقت با همکاری شما عزیزان برطرف شود.

وی افزود: اقدام دیگر راه اندازی مجموعه‌های جدید است. کار را با راه اندازی مجموعه یاس در میدان هفتم تیر شروع خواهیم کرد و ظرفیت آن در اختیار فعالان مردمی از جمله کسانی که سکو برای عرضه لباس ندارند، اقشار مختلف و... قرار می‌گیرد.

وی افزود: بنیاد مستضعفان تجربه موفقی را در کارخانه حجاب شهرکرد داشت، طبیعتا اگر مجموعه‌های متنوع جدیدی را حمایت کنیم بخش مهمی از کار انجام شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به زنجیره‌های عرضه، تصریح کرد: کارگروه باید بتواند شورای مشورتی از نخبگان و دست اندرکاران اصلی این حوزه را در کنار خود داشته باشد.

وی افزود: انشاالله در ایام آتی دبیر کارگروه و مسئول راه اندازی بنیاد را معرفی و فصل جدید را در تعاملات فی ما بین آغاز می‌کنیم.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه این بحث‌ها و گفتگو‌ها باید منسجم و قوی‌تر پی‌گیری شود، گفت: انشاءالله بتوانیم اجماع حداکثری پدید آوریم و مشکلات را با کمک شما حل کنیم.

نظر شما