شناسهٔ خبر: 67212487 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توصیه‌های برای سلامت زیستن مردان

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهریز، عوامل خطرساز برای سلامت وباروری مردان را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

توصیه‌های برای سلامت زیستن مردان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، دکتر مختاری گفت:هفته ملی سلامت مردان ایرانی، بهانه‌ای برای توجه بیشتر به بهداشت جسم و روان است. وی در راستای حفظ سلامت مردان به توصیه‌های بهداشتی اشاره کرد و گفت:قرار گرفتن در معرض دود سیگار و قلیان باعث کاهش باروری مردان می‌شود.مدیر شبکه بهداشت و درمان مهریز گفت: اضافه وزن و چاقی ناشی از عدم تحرک و رژیم غذایی نامناسب از عوامل خطرساز در باروری مردان است. مواد شیمیایی و سموم مانند حشره کشها، دود تنباکو، الکل، ماری جوانا، استروئید‌ها و. از جمله عوامل خطرساز در باروری مردان هستند.

 مختاری گفت: بهترین زمان برای ورزش هوای معتدل است. در فصل بهار نزدیک ظهر، در تابستان اول روز و در زمستان در انتهای روز از نوشیدن آب خیلی سرد در حین یا بلافاصله بعد از ورزش خودداری کنید.
 وی خاطرنشان کرد:خواب در حالت گرسنگی و خالی بودن معده یا بلافاصله بعد از مصرف غذا باعث سوء هاضمه می‌شود.مدیر شبکه بهداشت و درمان مهریزگفت: در دوران میانسالی و سالمندی از مصرف غذا‌های تند، شور، فرآوری شده، پر ادویه، آماده و نیمه آماده، سوسیس و کالباس، سایر فست فود‌ها و نوشابه‌های گازدار، انواع سس‌ها و آبمیوه‌های صنعتی بپرهیزید.

همچنین مردان، حرکت را قسمتی از برنامه روزانه کاری خود قرار دهند و زمانی که با تلفن همراه صحبت می‌کنند، بایستند یا بدن را حرکت دهندو برای جابجایی بین طبقات از پله استفاده کنند.

نظر شما