شناسهٔ خبر: 67212482 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری:

تولید محتوا‌های فرهنگی متناسب با نیاز روز جامعه باشد

آیت‌الله «صفری» بر تهیه و انتشار محتوا‌های متناسب با مناسبت‌های ملی و مذهبی بر اساس نیاز‌های روز جامعه تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، آیت‌الله «یدالله صفری» نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری روز گذشته (شنبه) در آئین استقبال از ماه محرم در اجتماع روحانیان و مبلغان در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرمی مغان، اظهار داشت: روحانیان و مبلغان دینی در ترویج شعائر و آموزه‌های اسلامی و هچنین بصیرت افزایی در جامعه نقش غیرقابل انکاری دارند و تلاش آنها هر چه در مسیر نیاز‌های جامعه باشد، تاثیرگذارتر خواهد بود.

وی شناخت و دقت بر شبهات و ضرورت پاسخ به سئوالات و ابهامات را از رسالت‌های علما و مبلیغان دینی برشمرد و ماه محرم را بهترین فرصت تدبر در فرهنگ اصیل پایداری و آزادگی دانست و بر اصالت آئین‌ها و برنامه‌های عزاداری ماه محرم تاکید کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل نیز در این همایش انتخابات، جریان مقاومت و چله خدمت را سه محور اساسی برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی اعلام داشت و تلاش علمی و فکری روحانیان در راستای جهاد تبیین را خواستار شد.

حجت الاسلام «قاسم جعفرزاده» ادامه داد: پرچم مقاومت، بصیرت و انتخابات در استان اردبیل همواره در اوج و اهتزار بوده است و امروز نیز زنده نگهداشتن یاد و نام شهید جمهور و سایر شهدای خدمت، عامل موثری برای انتخاب آگاهانه در جامعه است.

وی افزود: اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل محتوا‌های مفید و قابل توجهی با هدف تبیین و روشنگری در ایام انتخابات تهیه کرده و در اختیار روحانیان و فعالان فرهنگی و تبلیغی استان قرار می‌دهد.

در ضمن آئین‌های ماه محرم در گرمی مغان از شور و حال خاصی برخوردار است و مردم با برپایی مجالس استقبال از ماه محرم، سوگواری در سالروز شهادت مسلم بن عقیل سفیر امام حسین (ع) و اجرای آئین طشت گذاری، به طور رسمی عزاداری برای حضرت سید الشهدا (ع) و یاران باوفایش را آغاز می‌کنند.

شهرستان گرمی مغان در شمال استان اردبیل و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

انتهای پیام/

نظر شما