شناسهٔ خبر: 68252198 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل صمت گیلان:

برخورد قاطع با گران فروشی سیمان/ ۴۶ پرونده تخلف تشکیل شد

رشت- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان از برخورد قاطع با گران فروشی سیمان خبر داد و گفت: برای متخلفان ۴۶ پرونده به ارزش بیش از ۴ میلیارد ریال تشکیل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری عصر یکشنبه در گفت و گو با رسانه‌ها از کاهش التهاب بازار سیمان و اجرای تشدید بازرسی در سطح تولید و عرضه این کالا خبر داد و اظهار کرد: مقرر شد از فشار مضاعف ناشی از قطعی برق کارخانه‌های سیمان کم شود و تناژ تولید سیمان نیز از امروز به تدریج در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه با سو استفاده کنندگان و گرانفروشان بازار سیمان گیلان برخورد قاطع صورت می‌گیرد، گفت: بیش از ۵۳ اکیپ بازرسی در سراسر استان جهت ساماندهی بازار سیمان و برخورد با متخلفین در سطح عرضه، در دو شیفت صبح و عصر تشکیل شده است.

این مسؤول مشکل اصلی بازار چند روز اخیر را ناشی از کاهش تولید کارخانجات متأثر از قطع برق و در نتیجه کمبود در سطح عرضه دانست و گفت: این موضوع با تدبیر استاندار گیلان و همکاری متولیان برق استان در جلسه اضطراری مرتفع شده است و میزان تولید و عرضه به حالت قبل خود برمی گردد.

وی در ادامه از تشکیل پرونده ۴ میلیارد و ۲۳۶ میلیون ریال برای ۴۶ واحد صنفی متخلف سخن گفت و تشریح کرد: در چند روز اخیر، بیش از ۲۹۰ واحد صنفی مصالح ساختمانی و عرضه کنندگان سیمان مورد بازرسی قرار گرفتند که منجر به تشکیل پرونده برای این ۴۶ واحد به دلیل گرانفروشی به میزان ۱۹۵۱ پاکت ۵۰ کیلویی سیمان شد.

پورحیدری همراه با تیم بازرسی شیفت عصر؛ ضمن بازرسی از چند عامل توزیع سیمان در رشت، اظهار داشت: عرضه و اولویت فروش کارخانجات سیمان گیلان در زمان‌های کمبود درسطح استان؛ باید اول تأمین نیاز داخل باشد و مازاد نیاز به سایر مشتریان ارائه شود و این قائده باید رعایت شود وگرنه بدون اغماض برخورد خواهد شد.

دبیر تنظیم بازار استان با تاکید براینکه چارچوب نظارتی برای تولید کنندگان و توزیع کنندگان سیمان در طی جلسه‌ای به طور کامل تبیین و تعیین شده است اضافه کرد: از وضعیت تولید کارخانجات سیمان به صورت شبانه بازرسی کرده‌ام و در سامانه تجارت نیز روند تولید تا عرضه را پیگیری می‌کنیم و با اتصال برق این صنعت هم تا یکی دو روز آینده، این وضعیت کاملاً بهبود خواهد یافت.

گفتنی است، سرانه نیاز سیمان استان به صورت میانگین ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار تن در ماه می‌باشد که در دوکارخانه تولید سیمان خاکستری گیلان با ظرفیت مجموعاً بیش از ۱۷۰ هزار تن در ماه فعالیت دارند که در صورت عدم ناترازی انرژی می‌توانند ۱۰۰ درصد نیاز استان را به راحتی تأمین نمایند.

نظر شما