شناسهٔ خبر: 67212432 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

اهمال ستاد تنظیم بازار در مورد رانندگان کامیون/ کرایه ها دستوری شد

صاحب‌خبر -

رانندگان کامیون می گویند این که قیمت خدمات حمل و نقل زیر نظر ستاد رفته موجب شده یک مورد دیگر به قیمت‌ های دستوری کشور اضافه شود.

اهمال ستاد تنظیم بازار در مورد رانندگان کامیون/ کرایه ها دستوری شد
تین نیوز

رانندگان کامیون به دنبال بروز رسانی نرخ شاخص تن کیلومتر و افزایش کرایه های حمل کالا که با هماهنگی ستاد تنظیم بازار صورت گرفت می گویند این ستاد هیچ حمایتی از رانندگان کامیون به عنوان تولید کنندگان خدمات نداشته است.

به گزارش تین نیوز، رانندگان کامیون می گویند این که قیمت خدمات حمل و نقل زیر نظر ستاد رفته موجب شده یک مورد دیگر به قیمت‌ های دستوری کشور اضافه شود.

به گفته آنان، اصلا منطقی نیست که به کامیون بگوییم با قیمت دستوری بار حمل کند اما نهاده های تولید مانند لاستیک و روغن را با قیمت آزاد بخرد!

رانندگان فعال در بخش حمل و نقل جاده ای بار تاکید می کنند: چگونه است که قیمت لاستیک و روغن و لوازم یدکی و ... توسط انجمنهای صنفی و حتی خودسرانه تعیین می‌شود لیکن قیمت کرایه حمل بار و مسافر دستوری است.

آنان معتقدند در این مورد، از تولید خدمات حمل و نقل و تولید کننده آن یعنی راننده و کامیون دار حمایتی نشده است.

به گزارش تین نیوز، بر اساس نامه تاریخ 12 خرداد ماه 1403 سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای که به امضای داریوش امانی رئیس این سازمان رسیده، نرخ شاخص تن کیلومتر حمل کالای جاده ای حسب هماهنگی به عمل آمده با ستاد تنظیم بازار با اعمال افزایش 30 درصدی از 5500 ریال به ازای هر تن کیلومتر به 7150 ریال تغییر کرد.

قابل ذکر است این تغییر از تاریخ 12 خرداد ماه 1403 به صورت متمرکز و ستادی مطابق  سند کسب و کار اجرای نرخ تن کیلومتر ابلاغی طی نامه شماره ... مورخ 30 بهمن ماه 1402 معاون حمل و نقل، در سامانه مدیریت کنترل بارنامه اعمال شد. 

طبق این ابلاغیه، نرخ محمولات نفتی نیز پس از دریافت نرخ مسیر بارگیرهای مربوطه از شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در سامانه بارگذاری و اعمال خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

نظر شما