شناسهٔ خبر: 67352875 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مجری طرح ملی گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی:

۵۳ هزار هکتار از دیمزارهای کشور به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافت

تهران- ایرنا- مجری طرح ملی گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی، از تحقق برنامه‌های ابلاغی و تعهدات دفتر گیاهان دارویی در طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور خبر داد و گفت: در این راستا بیش از ۵۳ هزار و ۴۰۰ هکتار از دیمزارهای کشور به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از وزارت جهادکشاورزی، حسین زینلی افزود: براساس بررسی آخرین آمار وضعیت جهش تولید گیاهان دارویی در دیمزارهای کشور، در حال حاضر بیش از ۵۳ هزار و ۴۰۰ هکتار از دیمزارهای کشور در قالب کلان طرح فوق به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافته است که ابلاغی و تعهد دفتر گیاهان دارویی برای سال زراعی جاری ۵۲ هزار هکتار بوده است.

مجری طرح ملی گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی به انواع گیاهان دارویی کشت شده در این طرح پرداخت و اضافه کرد: در سطح کشور گیاهانی از قبیل گل گاوزبان، آنغوزه، آویشن، اسطوخودوس، اپونتیا، بابونه، باریجه، بالنگو، بزرک (دانه کتان)، خارمریم، خاکشیر، ختمی، رزماری، زنیان، زوفا، زیره، سماق، سیاه‌دانه، شیرین‌بیان، قدومه، موسیر، نسترن، کرفس کوهی، کنگر کوهی، گشنیز، گل‌محمدی و گلپر در دیمزارها کشت شده‌اند که این تولیدات گامی مهم در تحقق اهداف پیش‌بینی شده و توسعه صنعت گیاهان دارویی و زنجیره ارزش آن خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از تولید و کاهش ریسک تولید کنندگان، با هماهنگی‌های به عمل آمده و همکاری استان‌ها بیش از ۱۴ هزار هکتار از اراضی مذکور تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی قرار گرفته است.

زینلی به تسهیلات اعطایی و توسعه مکانیزاسیون گیاهان دارویی در این طرح نیز اشاره و اذعان کرد: اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ بهره ۴ درصد از دیگر اولویت‌ها در این طرح است که تعداد بیش از ۵۰ فقره پرونده متقاضیان از تسهیلات برای تهیه ادوات مرتبط با گیاهان دارویی اعم از انواع دستگاه‌های خشک‌کن، بسته‌بندی، بوجاری و دستگاه تقطیر، به بانک‌های عامل معرفی شده است که پرونده‌های آنها در دست بررسی است.

وی افزود: تاکنون تعداد ۲۶ پرونده موفق به دریافت تسهیلات فوق شده‌اند که این امر می‌تواند نقش بسزایی در توسعه مکانیزاسیون در بخش گیاهان دارویی داشته باشد.

مجری طرح ملی گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی از همه عوامل و همکاران و کارشناسان دفتر طرح ملی و تولید کنندگان و معاونین تولیدات گیاهی و مجریان گیاهان دارویی در استان‌ها قدردانی کرد و نقش آنها را در تحقق اهداف و تعهدات فوق حائز اهمیت دانست.

نظر شما