شناسهٔ خبر: 67212370 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

موافقت وزیر کشور با سه درخواست استاندار بوشهر

بوشهر- ایرنا- استاندار بوشهر گفت: وزیر کشور با سه درخواست اقتصادی و اشتغالزایی در سومین جلسه زنجیره ارزش راهبردی محصولات تولیدی این استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد در راستای توسعه پایدار و کاهش نرخ بیکاری موافقت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا " احمد محمدی زاده " روز یکشنبه در نشست با مدیران با اشاره به ظرفیت راه اندازی سه هزارو ۵۰۰ واحد نیروگاه کوچک مقیاس پنج کیلوواتی در استان بوشهر اظهار کرد: در اجرای این طرح چهار ماه برای نصب و کنتور خوانی زمان نیاز است و تسهیلات نیروگاه خورشیدی باید تنفس چهار و ۶ ماهه داشته باشد.

وی افزود: باتوجه به توان مجریان طرح ، بجای ضامن از قرارداد خرید تضمینی محصولات تولیدی مجریان استفاده شود که این ۲ طرح مورد موافقت وزیر کشور قرار گرفت.

استاندار بوشهر ادامه داد: هفت هزارو ۳۰۰ هکتار اراضی پرورش میگو در این استان وجود دارد که نیاز است با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت ، استخرهای پرروش میگو ، ژئوممبران شود.

بیشتر بخوانید

یک میلیارد قطعه لارو میگو در استان بوشهر تولید شد

تولید ۲ میلیارد لارو میگو در بوشهر آغاز شد

تولید ۹۰ تن در هر مزرعه ۲۵ هکتاری پرورش میگو بوشهر

محمدی زاده یادآور شد: هزینه هایی که برای اجرای استخرهای ژئوممبران صرف می شود در مقایسه با هزینه هایی استخرهای بتنی ، سنگی و سیمانی کمتر است .

وی تصریح کرد: با ممبران کردن استخرهای پرورش میگو میزان تولید میگو با رشد ۳۰۰ درصدی به ۱۵تا ۱۷ تن در هر هکتار افزایش خواهد یافت.

استاندار بوشهر گفت: وزیر کشور با این درخواست نیز موافقت کرد و دستور بررسی و ارسال نامه به بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات لازم را به معاون اقتصادی خود صادر کرد.

نظر شما