شناسهٔ خبر: 67212367 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

بسیج دانشجویی باید در برنامه‌ها و رخداد‌های دانشگاه پیشتاز و عدالت طلب باشند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان گفت: بسیج دانشجویی باید در برنامه‌ها و رخداد‌های دانشگاه، پیشتاز و عدالت طلب باشند. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان گفت: بسیج دانشجویی باید در برنامه‌ها و رخداد‌های دانشگاه، پیشتاز و عدالت طلب باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ نشست مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان گیلان با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و فرمانده بسیج دانشجویی استان گیلان در سالن سردار سلیمانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.
در این نشست دکترمجتبی ملکی چوبری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ضمن تقدیر از زحمات دانشجویان بسیج دانشجویی واحد‌ها و مراکز آموزشی استان، گفت: ما با افتخار اعلام می‌کنیم که در دوران دانشجویی در رده اقشاری بسیج در دانشگاه آزاد اسلامی پرورش یافتیم و با افتخار می‌گویم که یک بسیجی هستم و از جنس بسیج هستیم و باید فرصت را مغتنم شمرد و باید بتوانیم در راستای پیشبرد اهداف نظام پیشبرد اهداف انقلاب خدمت کنیم.
وی ادامه داد: بسیج را می‌توان یک کلاس و یک کارگاه مدیریتی شمرد یعنی بسیج نخبه پرور و مدیر پرور است و الان همان دانشجویان بسیجی در حد مدیران استانی و حتی کشوری هستند بنابراین همه عزیزان از همین بدنه بسیج دانشجویی رشد پیدا کردند بنابراین فعالیت در بسیج دانشجویی هم فرصتی است برای یک کارگاه مدیریتی و نکته مهمتر اینکه بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری، دانشگاه آزاد اسلامی به ریل اصلی انقلاب برگشت و این فرصتی است برای اینکه بسیج مطالبه گری کند و ماموریت‌های خود را انجام دهد.
ملکی چوبری ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در جریان انقلاب اسلامی دارای مدیرانی انقلابی است و ما اعتقاد داریم بسیج دانشجویی به عنوان بال مدیران دانشگاه است و بسیج از ارکان دانشگاه است و ما انتظار داریم این روحیه جهادی و انقلابی و پای کار بودن رو دارند و از تعامل و ارتباطی که ایجاد شده بتوانند به نحو احسن استفاده کنند.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان تاکید کرد: در دانشگاه انتظار داریم تا بسیج دانشجویی در صحنه باشد یعنی بسیج دانشجویی باید در برنامه‌ها و رخداد‌های دانشگاه پیشتاز و عدالت طلب باشند یعنی از کار‌های خطی و جناحی و شخصی پرهیز کنند و بتوانند در جذب حداکثری که یکی از اولویت بسیج دانشجویی است، کوشا بوده و با حفظ روحیه تعاملی در دانشگاه، در انجام ماموریت‌های سازمانی خود موفق باشند..
ملکی چوبری از دانشگاه به عنوان میدانی برای جهاد یاد کرد و بیان داشت: دانشگاه مانند میدان جهاد علمیست و دانشجویان بسیجی باید با اخلاصی که دارند با اخلاق و معنویت در فضای دانشگاه روحیه مطالبه گری را تزریق کنند تا در این میدان جهاد علمی نیز مانند دیگر میادین سربلند و سرافراز باشند.
همچنین در این جلسه دکتر اکبر محمدی پور، رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان گیلان، هویت سازی بسیج دانشجویی را خواستار شد و گفت: ما در دانشگاه‌ها به دنبال احیای هویت بسیج هستیم و برای اینکه بسیج هویت داشته باشد باید حس مطالبه‌گری خود را تقویت کند و با کمک به حل مشکلات دانشگاه‌ها، بخشی از این مطالبات توسط بسیج دانشجویی حل شود.
وی ادامه داد: بسیج دانشجویی آمادگی دارد با هویت سازی در پیگیری مطالبات دانشگاهیان در کنار مدیران دانشگاه فعالیت کند و به عنوان تشکلی که همیشه در صحنه است از رفتار‌های سلیقه‌ای پرهیز کنند.
در ادامه حجت الاسلام قاسم قاسمی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان، تقویت بسیج دانشجویی را یکی از اولویت‌های حوزه فرهنگی دانشگاه دانست و تصریح کرد: یکی از اولویت‌های ریاست دانشگاه و مجموعه معاونت فرهنگی، تقویت بسیج دانشجویی واحد‌های دانشگاهی است و بسیج دانشجویی در دانشگاه به عنوان یکی از اقطاب آن محسوب می‌شود.
در ادامه هر یک از مسئولین بسیج دانشجویی واحد‌ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان به بیان مسائل و نقطه نظرات خود پرداختند.
انتهای پیام/

نظر شما