شناسهٔ خبر: 67334233 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیپلماسی‌ایرانی | لینک خبر

تهران میزبان نشست مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی

صاحب‌خبر -

سرپرست وزارت امور خارجه ایران در پیامی از برگزاری نشست وزارت امور خارجه «مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی» در تهران خبر داده و به جزئیات آن اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، «علی باقری کنی» سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه و در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «ما فردا ( دوشنبه) مفتخر به میزبانی و ریاست نشست وزرای امور خارجه مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی در تهران هستیم».

باقری در ادامه با اشاره به جزئیاتی درباره این نشست نوشت: «۴۱ هیات از کشورهای عضو و سازمان‌های بین‌المللی مشارکت خواهند کرد. این رویداد بستری برای تقویت همکاری میان کشورهای آسیایی بوده و نشانگر تمایل آسیا به چندجانبه‌گرایی و مشارکت است».

«مهدی صفری» معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز شنبه گفت: «نشست کارشناسان ارشد این اجلاس روز یکشنبه و نهمین اجلاس وزرای امور خارجه این مجمع در روز دوشنبه در تهران برگزار می‌شود».

او درباره اعضای شرکت‌کننده در این اجلاس نیز گفت: «فردا و پس فردا میزبان ۴۱ هیات در تهران خواهیم بود. ۲۵ هیات در سطح وزیر خارجه، قائم مقام وزیر خارجه و معاون وزیر خارجه در این نشست شرکت می‌کنند. ۱۱ تا ۱۲ وزیر خارجه، پنج تا ۶ قائم مقام وزیر خارجه و بقیه معاون وزیر خارجه در این نشست شرکت می‌کنند».

صفری با اشاره به ظرفیت‌های این مجمع گفت: «این مجمع می‌تواند همکاری‌های خوبی در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصادی با سازمان هایی همچون اکو، شانگهای و بریکس داشته باشد».

نظر شما