شناسهٔ خبر: 67212348 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دامپزشکی پارس‌آباد مطرح کرد:

نظارت مستمر تیم‌های دامپزشکی بر کشتار دام در ‌عید قربان

پارس آباد - رئیس دامپزشکی شهرستان پارس آباد گفت: تیم‌های دامپزشکی بر چگونگی ذبح دام در روز عید قربان در پارس‌آباد به صورت مستمر نظارت خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

حسین فرزانه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با تبریک عید سعید قربان و در راستای توصیه‌های بهداشتی، اظهار کرد: از شهروندان گرامی انتظار است در راستای حفظ سلامتی خود و خانواده‌هایشان و کمک به تأمین بهداشت عمومی جامعه و پیشگیری از ابتلاء به انواع بیماری‌های خطرناک مشترک بین انسان و دام توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

وی گفت: دام زنده قربانی باید از نظر ظاهر سالم بوده و حتماً در موقع ذبح از دستکش و روپوش و عینک استفاده و موازین بهداشتی رعایت شود.

رئیس دامپزشکی شهرستان پارس آباد ادامه داد: یکی از مهمترین راه‌های انتقال بیماری خطرناک تب کریمه کنگو به انسان در اثر عدم رعایت موازین بهداشتی در هنگام ذبح دامی است.

فرزانه خاطرنشان کرد: در روز عید سعید قربان بازرسین بهداشتی دامپزشکی و ناظر شرعی روحانی مستقر در کشتارگاه دام و میادین اصلی شهر و اکیپ‌های سیار در سطح شهر و اداره دامپزشکی آماده ارائه خدمات نظارت بهداشتی و بازرسی بهداشتی از گوشت‌های قربانی است.

وی با اشاره به اینکه گوشت خریداری شده را پیش از مصرف حداقل ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری کنند، تاکید کرد: از خرید گوشت‌های بازرسی نشده و فاقد مهر بهداشتی و همچنین از خرید گوشت های از قبل چرخ شده که در غیاب شما تهیه شده است جدا خودداری کنید.

رییس دامپزشکی شهرستان پارس آباد با اشاره به اینکه دامپزشکی ضامن بهداشت و سلامت عمومی و امنیت غذایی است، عنوان کرد: شهروندان دام زنده مورد نیاز قربانی خود را فقط از محل‌های تعیین شده توسط شهرداری که توسط بازرسین بهداشتی دامپزشکی مورد معاینه و بازرسی بهداشتی قرار گرفته و نظارت می‌گردد خریداری کنند.

وی با اشاره به اینکه تیم‌های دامپزشکی بر چگونگی ذبح دام در روز عید قربان نظارت خواهند کرد، اضافه کرد: همشهریان در صورت داشتن هرگونه سوال و ارتباط با اداره دامپزشکی شهرستان پارس‌آباد با شماره تماس ۳۲۷۲۲۳۲۵ تماس بگیرند.

نظر شما