شناسهٔ خبر: 67211612 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کارگاه هوش مصنوعی در خراسان جنوبی راه اندازی می‌شود

بیرجند - ایرنا - سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: راه اندازی کارگاه هوش مصنوعی در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مصوب شد تا با تصویب نهایی، شروع برنامه‌ریزی یک کارگاه را داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی جعفری روز یکشنبه در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری خراسان جنوبی، اظهار کرد: نیروی انسانی توانمند اساسی‌ترین عنصر جامعه برای رونق تولید است، یادگیری مهارت‌ها به جوانان کمک می‌کند تا به راحتی وارد بازار کار شوند.

وی عنوان کرد: آموزش‌های مهارتی به عنوان حلقه مفقوده توسعه و ایجاد اشتغال است و ترویج مهارت‌آموزی ضرورت امروز جامعه است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با تاکید بر حمایت ویژه از مهارت‌آموزان استان برای اعزام به مسابقات ملی مهارت آموزی گفت: فنی و حرفه ای در خصوص تامین مالی اعزام مهارت آموزان پیگیری لازم را انجام دهد.

وی بیان کرد: صندوق کارآفرینی امید حمایت‌های لازم تسهیلاتی را در خصوص روستای بدون بیکار و هر روستا یک محصول را داشته باشد.

جعفری اظهار کرد: در سال جاری ۱۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل جزء سه بند «ب» تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۳ به استان اختصاص یافته است.

وی افزود: این اعتبارات بین ۱۴ نهاد عامل توزیع شده که بیشترین مقدار با ۲۱.۷ درصد به بسیج سازندگی و بنیاد برکت اختصاص یافته است‌.

وی گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی فضاهای کار خالی را به استانداری معرفی کند تا در اختیار شرکت های دانش‌بنیان قرار گیرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی هم در این نشست با اشاره به فعالیت ۱۹ مرکز دولتی با ۱۰۲ کارگاه در استان گفت: سال گذشته بیش از ۲۳ هزار نفر در استان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.

حسن کامرانی فرد با اشاره به فعالیت سه دپارتمان معدن در نهبندان، صنعت لاستیک در کویرتایر و گوهر تراشی فردوس، بیان کرد: ۶۰۰ میلیارد ریال تجهیزات مختلف در دپارتمان معدن نهبندان وجود دارد.

وی با بیان اینکه پارسال مجوز فعالیت ۴۱۵ آموزشگاه آزاد صادر شده است اظهار کرد: در دولت سیزدهم ۲۱۹ میلیارد ریال اعتبار در زمینه تجهیز و تجهیزات کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در ۵۰ حرفه شغلی استان هزینه شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی از پیشرفت ۸۰ درصدی مرکز فنی و حرفه‌ای طبس خبر داد و گفت: مرکز فنی و حرفه ای شهرستان زیرکوه نیز در دست اجراست.

وی با اشاره به کمبود اعتبار و کاهش تخصیص اعتبار به حوزه فنی و حرفه ای استان، بیان کرد: استان رتبه‌های پایانی کشور را در زمینه تخصیص اعتبارات استانی دارد به گونه‌ای که سال گذشته تنها ۴۳ میلیارد ریال اعتبار برای مهارت‌ آموزی تخصیص یافته که رقم بسیار پایینی است.

کامرانی فرد خواستار اختصاص ۱۰ درصد اعتبار فروش اموال اقساط دستگاه‌های اجرایی استان براساس قانون به حوزه فنی و حرفه‌ای شد و گفت: تخصیص ۲۷ میلیارد ریال برای راه اندازی کارگاه هوش مصنوعی، تخصیص ۲۰۰ میلیارد ریال برای راه‌اندازی کارگاه تعمیر ماشین‌های سنگین و تخصیص ۷۰۰ میلیارد ریال برای بروزرسانی تجهیزات ۱۰۲ کارگاه آموزشی مورد نیاز است.

نظر شما