شناسهٔ خبر: 67211548 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار همدان: نباید نگاه درآمدزایی به مجموعه‌های فرهنگی داشت

همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: در آستانه فرارسیدن فصل تابستان، مجموعه‌های فرهنگی باید به طور رایگان در اختیار دانش‌آموزان و نوجوانان قرار گیرد و نباید نگاه درآمدزایی به این مجموعه‌ها داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی‌فرزاد روز یکشنبه در شورای فرهنگ عمومی استان همدان افزود: در فصل تابستان که کلاس‌های درس تعطیل است، ضمن اینکه دستگاه‌های فرهنگی همچون اداره کل ورزش و جوانان و آموزش و پرورش برای‌ اوقات فراغت دانش‌آموزان و دانشجویان اهتمام داشته باشند، همه دستگاه‌ها باید با رویکرد فرهنگی و تربیتی پای کار بیایند.

وی با تاکید بر اینکه اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت باید همچنان برقرار باشد، اظهار کرد: اردوهای فرهنگی و آموزشی اداره کل آموزش و پرورش در دستور کار قرار گیرد.

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: مجموعه اردوگاهی سازمان بهزیستی واقع در بلوار ارم همدان، نباید برون سپاری شود و باید به طور کامل در اختیار مجموعه‌های فرهنگی قرار گیرد.

وی عنوان کرد: این مجموعه می‌تواند در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد و با استفاده از ظرفیت‌های مردمی محل برگزاری اردوهای تربیتی و فرهنگی برای دانش‌آموزان باشد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از آسیب‌های ما بلاتکلیفی دانش آموزان در اوقات فراغت فصل تابستان است، گفت: استفاده از فضای اردوگاه‌های استان باید رایگان باشد تا نوجوانان و جوانان به راحتی از آن استفاده کنند.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه حفظ مالکیت مجموعه فرهنگی بهزیستی باید در دستور کار قرار گیرد، افزود: باید از ظرفیت‌های فرهنگی، برای رشد و تعالی بخشیدن آموزه‌های تربیتی جوانان و نوجوانان و تربیت افرادی که بضاعت مالی ندارند، استفاده شود.

استاندار همدان با اشاره به پیش رو بودن چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: در اسفندماه گذشته ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به بهترین شکل ممکن در استان همدان برگزار شد و امیدواریم انتخابات ریاست جمهوری نیز به همین شکل برگزار شود.

وی تاکید کرد: بنا بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، همچون انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، چهار رویکرد «امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت سالم» برای انتخابات هشتم تیر لحاظ می‌شود.

استاندار همدان تصریح کرد: در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، افراد اصلحی انتخاب شدند و و امیدواریم در انتخابات پیش رو نیز با مشارکت حداکثری مردم فردی شایسته به عنوان رییس جمهور انتخاب شود.

وی با اشاره به اینکه مشارکت حداکثری مردم جامعه یکی از مهمترین مولفه انتخابات است، تاکید کرد: با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و امنیتی، سپاه، بسیج و دستگاه های قضایی، یک بار دیگر شاهد برگزاری با شکوه در استان خواهیم بود.

قاسمی فرزاد ادامه داد: شرکت در انتخابات یکی از مهمترین وظایف ما است و همه باید برای مشارکت و حضور حداکثری مردم و خلق یک حماسه دیگر در انتخابات، تلاش کنند.

وی اظهار کرد: دشمن به دنبال عدم مشارکت مردم در انتخابات است و با روش‌های مختلف سیاه نمایی می‌کند؛ همه افرادی که تریبون در اختیار و جامعه هدف دارند باید برای حضور حداکثری به پای کار بیایند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه مردمی بودن و سلوک بالا با مردم یکی از ویژگی‌های یک رییس جمهور است، افزود: کسی که رییس جمهور می شود باید شاخصه‌های شهید جمهور همچون دوری از ذخایر دنیوی و اشرافی‌گری را داشته و به اصول و مبانی انقلاب اسلامی و دیدگاه‌ها و رهنمون‌های رهبران انقلاب اسلامی پایبند باشد.

وی ادامه داد: رییس جمهور آینده باید قدرت و توانایی اداره کشور را داشته باشد و پیشینه سابقه و عملکرد آن بسیار مهم است.

قاسمی‌فرزاد گفت: دوره ریاست جمهوری فرصت آزمون و خطا نیست و مسائل کشور و ارتباطات در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و تربیتی وجود دارد کار را با پیوستی مناسب پیش ببرد و در خطی که رییس جمهور شهید ترسیم کرد، حرکت کند.

وی واقع نگری و پرهیز از برنامه‌های دست نیافتنی را یکی دیگر از ویژگی های رییس جمهور دانست و افزود: ممکن است برخی از نامزدها برنامه‌های پر طمطراقی را عنوان کنند اما در اصل، ما در کشور برنامه و نقشه راه داریم و رئیس جمهور همین برنامه‌ها را اجرا کند کار بزرگی کرده و نباید خیلی به دنبال برنامه های پیچیده باشیم.

استاندار همدان تاکید کرد: باید با واقع نگری فردی شایسته و اصلح را در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخاب کنیم.

نظر شما