شناسهٔ خبر: 67210815 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حافظان قرآن کریم انتظامی کشور تجلیل شدند

بیش از ۷۰۰ نفر از فراگیران آموزشگاه‌های علمی تخصصی انتظامی کشور و سربازان آموزشی که حافظان قرآن کریم بودند در مراسمی تجلیل شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام ادیانی رئیس عقیدتی سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در این مراسم که صبح امروز ۲۷ خرداد در سالن کوثر فراجا برگزار شد، گفت: قرآن کریم نور و رحمت است و اگر در حین کار و خدمت قرآن کریم تلاوت شود، نور آن دوچندان خواهد شد، زیرا با خدمت همراه شده است و شما که علاوه بر حفظ و امنیت جامعه به سمت قرآن کریم و نور و رحمت رفته اید، مسیر صحیحی را انتخاب کردید.

وی افزود: ما در سازمان عقیدتی سیاسی پیرو دستور فرمانده کل انتظامی کشور تلاش کردیم در مدت سه ماه آموزش مستمر با حضور استادان قرآنی در سطح استان‌های کشور، علاوه بر آموزش‌های تخصصی در حوزه قرآن و نهج البلاغه در میان نیرو‌های انتظامی، استعداد‌های قرآنی را نیز کشف کنیم.

در ادامه این مراسم فرمانده انتظامی کل کشور با قدردانی از این اقدام قرآنی در فراجا گفت: این اقدام قرآنی پسندیده است و روی سخن من با جوانانی است که مسیر سخت خدمت در نیروی انتطامی را انتخاب کرده اند که در این مسیر پر پیچ و خم خدمت در فراجا، علاوه برآموزش‌های نظامی لازم نیازمند اراده و ایمان هستند، ایمانی که منشا آن خدا و قرآن کریم باشد.

سردار رادان افزود: بنای آموزش حفظ قرآن کریم و نهج البلاغه در میان نیرو‌های انتظامی و آموزشگاه‌های تخصصی آن زمینه امیدآفرینی و ایجاد نگیزه را در ابتدای خدمت سربازان فراهم خواهد کرد و بعد از درجه دار شدن، ما افسران انتظامی را خواهیم داشت که با اتکا به قرآن کریم و شناخت امام زمان خود، اسیر هیچ کمین دشمنی نخواهند بود و جانانه از جان و امنیت مردم کشور حفاظت خواهند کرد.

همچنین در این مراسم از خانواده شهید محمدعلی دولت آبادی از شهدای قرآنی فراجا و افراد برتر حافظان قرآن کریم انتظامی کشور تجلیل شد.

حافظان قرآن کریم ویژه فراگیران آموزشگاه‌های علمی تخصصی انتظامی کشور موفق به حفظ جزء ۳۰ قرآن شدند که به همین منظور از آنان تجلیل شد.

ترویج و تعمیق فرهنگ قرآن کریم در انتظامی کشور، رشد و تعالی شخصیت دینی و مذهبی جوانان و آشنایی بیشتر آنان با معانی کلام الهی و انس و تدبر بیشتر آنان با قرآن کریم از اهداف اجرای این طرح بوده است 

حافظان قرآن کریم انتظامی کشور تجلیل شدند حافظان قرآن کریم انتظامی کشور تجلیل شدند حافظان قرآن کریم انتظامی کشور تجلیل شدند حافظان قرآن کریم انتظامی کشور تجلیل شدند

 

نظر شما