شناسهٔ خبر: 68584473 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس؛ بزرگ‌تر، هوشمندتر و قدرتمندتر (+عکس)

اپل با افزایش اندازه نمایشگر، بهبود عملکرد دوربین و ارتقای پردازنده، آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس را به ابزارهای قدرتمندتری برای کار و سرگرمی تبدیل کرده است.

صاحب‌خبر -
آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس هم بالاخره در رویدادی تحت عنوان «It’s Glowtime» معرفی شدند؛ دو پرچم‌داری که به لطف هوش مصنوعی، حالا بسیار مجهزتر از قبل به مصاف رقبا می‌روند.
 
به گزارش اعتماد آنلاین؛ آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس از طراحی مشابهی در مقایسه با نسل قبل برخوردارند. با این تفاوت که حالا رنگ‌بندی و ابعاد آن‌ها کمی تغییر کرده است.
 
اکنون رنگ طلایی جایگزین رنگ آبی شده و ابعاد آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس هم با افزایش نامحسوسی همراه بوده است.
 

رنگ‌بندی سری آیفون 16 پرو و پرو مکس

 
آیفون ۱۶ پرو مکس با نمایشگر ۶.۹ اینچی، بزرگ‌ترین آیفون تولید شده تاکنون لقب گرفته و به لطف کاهش حواشی اطراف نمایشگر، فضای کار بسیار زیادی را هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
 

اندازه نمایشگر آیفون 16 پرو و پرو مکس

 
آیفون ۱۶ پرو هم حالا از نمایشگری ۶.۳ اینچی بهره می‌برد که در این محصول هم حواشی اطراف صفحه کاهش محسوسی داشته است. مدل‌های پرو همچنان از پنل‌های LTPO پروموشن با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برند.
 
هر دو مدل پرو به دوربین تله‌فوتو ۵x مجهز شده‌اند که پیش‌تر تنها در آیفون ۱۵ پرو مکس شاهد به‌کارگیری آن بودیم. دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی با لنز جدید و فوکوس خودکار، از دیگر ویژگی‌های دوربین این گوشی‌ها هستند. علاوه بر این، حالت جدید ویدیو ۴K با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه و Dolby Vision نیز در این گوشی‌ها وجود دارد.
 

دوربین اصلی آیفون 16 پرو و پرو مکس

 
هر دو مدل پرو به ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و پردازنده اپل A18 پرو مجهز شده‌اند که برای اولین بار در سری ۱۶ استفاده می‌شود. این پردازنده قدرتمند قادر است به راحتی از پس نیازهای هوش مصنوعی سیستم‌عامل iOS 18 بربیاید و تجربه‌ی شگفت‌انگیزی را برای کاربران اپل رقم بزند. به علاوه، حالا این پردازنده توسط یک سیستم خنک‌کننده‌ی جدید احاطه شده که خیلی بهتر و بهینه‌تر از قبل از پس خنک‌سازی آن بر می‌آید.
 
اپل ادعا می‌کند این تراشه سریع‌ترین تراشه‌ی دنیاست که تاکنون در یک گوشی هوشمند به کار رفته است. همچنین آیفون‌های پرو حالا در کمترین حالت، ۲۵۶ گیگابایت و در بیشترین حالت، ۱ ترابایت حافظه داخلی دارند و دیگر خبری از مدل ۱۲۸ گیگابایتی نیست.
 
علاوه بر این‌ها، آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس به دکمه‌های اکشن و کپچر جدید هم مجهز شده‌اند. دکمه اکشن برای انجام عملیات‌های سفارشی و دکمه کپچر به عنوان کلید شاتر دوربین عمل خواهد کرد. دکمه کپچر همچنین به صورت یک تراک‌پد لمسی عمل کرده و قابلیت‌های اضافی مانند زوم را نیز پشتیبانی خواهد کرد.
 

اپل از دو مدل ایرپاد ۴ با طراحی متفاوت رونمایی کرد

 
آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس با باتری‌های بزرگ‌تر از قبل راهی بازار می‌شوند که به لطف پردازنده بهبود یافته، بهترین عملکرد باتری را در تاریخ آیفون‌ها دارند.
 
اپل قصد دارد این دو گوشی را با قیمت پایه‌ی ۱۰۹۹ و ۱۱۹۹ دلار به ترتیب برای مدل پرو و پرو مکس راهی بازار کند. عرضه‌ی این گوشی‌ها هم ۱۱ روز دیگر، یعنی در تاریخ ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) آغاز می‌شود.

نظر شما