شناسهٔ خبر: 67210409 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تحول در کشاورزی کردستان با اجرای طرح‌های آبی

با وجود بارش‌های مناسب و منابع آبی فراوان در کردستان تنها ۱۲ درصد از اراضی کشاورزی استان آبی است و افزایش این میزان، تحول در بخش کشاورزی و همچنین ایجاد اشتغال پایدار را به دنبال خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کردستان، بر طبق گزارش ایستگاه‌های هواشناسی امسال حدود ۴۸۰ میلیمتر بارندگی در استان به ثبت رسیده که نشان از افزایش ۵ درصدی نسبت به سال قبل دارد.

تحول در کشاورزی کردستان با اجرای طرح‌های آبی

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان می گوید: امسال به دلیل بارندگی‌های مناسب، ۸ سد برای اولین بار در استان کردستان سرریز کرده است.

آریانژاد گفت: سد‌های عباس آباد و سورن در بانه، گاران و زریبار در مریوان، چراغ ویس در سقز، زیویه در کامیاران و سد‌های آزاد و قشلاق در سنندج از جمله سد‌هایی هستند که سرریز کرده اند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان اضافه کرد: در سال آبی جاری، میزان حجم ذخیره آب در سد‌های استان به ۷۲ درصد رسیده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد رشد داشته است

وی با اشاره به اینکه ۱۸ سد در استان در حال بهره برداری و اجراست گفت: با توجه به وجود ۳ حوزه آب ریز در استان کردستان، مدیریت منابع و مصارف این سد‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

آریانژاد اضافه کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو، ۱۱۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد‌های امیرآباد و زیویه‌ی کامیاران آماده بهره برداری است

وی این را هم گفت که حدود ۲۷۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد گاران نیز به بهره برداری رسیده و زهکشی مابقی این اراضی تا سقف ۴۶۰۰ هکتار، تا پایان شهریور ماه به اتمام خواهد رسید.

نظر شما