شناسهٔ خبر: 67210199 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

برگزاری 110 برنامه در دهه امامت و ولایت

یزد- رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد از برگزاری ۱۱۰ عنوان برنامه در دهه امامت و ولایت در این شهر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، مصطفی زارع زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این دهه با شعار" یک کار کوچک برای یک عید بزرگ" و اجرای برنامه‌های متنوع، شاد و پرنشاط برای این دهه برنامه ریزی شده است.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد گفت: هم نوازی ۱۱۰ مرشد، اجرای ۳۰۰ ورزشکار باستانی کار، برپایی ۸۰ ایستگاه صلواتی، اجرای سرودهای خیابانی ، برگزاری جشن های مختلف، شب شعر و مسابقات کتابخوانی از برنامه های این دهه است.

وی از افتتاح ۱۲ چمن ورزشی و پنج فرهنگسرا در مناطق مختلف شهر یزد در این دهه خبر داد.

زارع زاده افزود: بخش عمده برنامه‌های تدارک دیده شده برای این ایام به صورت متمرکز و در قالب «شادمانه غدیر» در محل ترمینال قدیم شهر یزد از ۳۱ خرداد تا پنجم تیرماه برگزار می شود.

وی در زمینه انتخاب این مکان گفت: با توجه به اینکه سرانه فرهنگی شهر یزد اندک است و با وجود برخی کاستی‌ها، با دستور استاندار و مساعدت معاون عمرانی استاندار و شهردار یزد این مکان برای برگزاری برنامه ها انتخاب شد.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با بیان جمع آوری و تخلیه ۸۰۰ کامیون نخاله از این مکان، اظهار داشت: تامین ۱۵ هزار مترمربع برای پارکینگ، ۱۰ هزار مترمربع فضا برای برگزاری مراسم‌ و جشن‌ها و ۱۰ هزار مترمربع برای برپایی غرفه‌های مختلف در نظر گرفته شده است.

زارع زاده برپایی غرفه‌های اهدا خون و نذر خون‌، پایش سلامت، میثاق با امام زمان(عج) ، کمک به کودکان سرطانی، فرهنگ‌سازی اطعام غدیر، جوانی جمعیت، نجوم و نهج‌البلاغه را از برنامه های شادمانه غدیر بیان کرد.

وی گفت: برپایی غرفه های هنرهای تجسمی و خوشنویسی، طراحی زنده، روایت غدیر، استقرار خانه کتاب، بوم‌ هنری غدیر، بیان ابعاد مختلف شخصیت‌های امام علی(ع) برای کودکان، بازی های مختلف و مشاوره از دیگر برنامه های شادمانه غدیر است.

 

نظر شما