شناسهٔ خبر: 67210169 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توزیع بیش از ۳۰ هزار تن انواع کود‌های کشاورزی یارانه‌ای در خراسان رضوی

از ابتدای سال جاری تا ۲۵ خردادماه ۳۰ هزار و ۵۸۸ تن انواع کود‌های کشاورزی ازته، فسفاته و پتاسه در استان توزیع شده است.

صاحب‌خبر -
توزیع بیش از ۳۰ هزار تن انواع کود‌های کشاورزی یارانه‌ای در خراسان رضوی
 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی اعلام کرد : از ابتدای سال جاری تا ۲۵ خردادماه ۳۰ هزار و ۵۸۸ تن انواع کود‌های کشاورزی ازته، فسفاته و پتاسه در استان توزیع شده است.
 
حسین عطائی سلامی افزود:  از این مقدار کود‌های توزیع شده، ۲۷ هزار و ۷۶۰ تن ازته، ۱۶۳۴ تن پتاسه و ۱۱۹۴ تن فسفاته بوده که از مبادی حمل، پتروشیمی‌ها، همچنین از محل ذخیره انبار‌ها و از طریق شبکه بزرگ کارگزاران استان به مقصد ۱۸۴ کارگزار شرکت در تمامی شهرستان‌های خراسان رضوی ارسال شده است.
 
عطائی سلامی اعلام کرد: این شرکت توانسته با توجه به پراکندگی جمعیت در شهرستان‌های استان با کارگزاران امین و مورد اعتماد قرارداد‌هایی را منعقد تا به هنگام توزیع کود، کشاورزان از خدمات مورد نیاز بهره‌مند شوند.
 
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی تاکید کرد: این کود‌ها بر اساس حواله الکترونیکی به کشاورزان داده می‌شود.
 
وی با اشاره به صدور ۷۲ هزار و ۶۹۵ حواله الکترونیک از ابتدای امسال تاکنون ابراز کرد: تمام تلاش مجموعه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بر این است که کود مورد نیاز کشاورزان به موقع تأمین و در اختیارشان قرار گیرد.
 
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان با اشاره به بهره‌برداری وب سرویس شاهکار از ۱۶ خرداد ماه سال جاری در وزارت جهاد کشاورزی، خاطرنشان کرد: این سرویس در راستای اجرای قوانین پول‌شویی، بررسی آنلاین عملکرد کارگزاران، پیشگیری از وقفه در خدمت‌رسانی به کشاورزان، پایش و کنترل صحت توزیع کارگزاران راه‌اندازی شده است.
 
عطائی سلامی گفت: مجوز صدور حواله الکترونیک سهمیه کودی کشاورزان صرفا پس از صحت‌سنجی و شناسائی مالکیت شماره همراه کشاورز بر اساس کد ملی انجام خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه سیستم نظارت و پایش مواد کودی بر توزیع کود یارانه‌ای وجود دارد، اظهار کرد: نظارت دقیق بر روی تمامی محموله‌ها از درب کارخانه یا کشتی تا زمان تحویل به کشاورزان به صورت دقیق انجام می‌شود و پس از ثبت، این اطلاعات در سامانه حمل‌ونقل و پایش مواد کودی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و پنجره واحد سامانه ستاد مباره با قاچاق کالا و ارز قابل مشاهده است.

نظر شما