شناسهٔ خبر: 67210001 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی عنوان نمود

ضرورت توسعه فعالیت های قرانی در بین جوانان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: آموزش و پرورش نیازمند یک نگاه تحولی در حوزه قرآنی است،قرآن از مدارس باید نهادینه شود.

صاحب‌خبر -

بهنام نظری  در نشست صمیمی با جامعه قرآنی غیرمسئول استان مرکزی اظهار کرد: با قرآن و فضای قرآنی می توان اقدامات زیادی را رقم زد، ظرفیت های قرآنی و به ویژه مساجد در فعالیت های قرآنی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در این حوزه دچار یک دور باطل شده ایم اما باید برای اصلاح این دور فعالیت های لازم از یک نقطه آغاز شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: آموزش و پرورش نیازمند یک نگاه تحولی در حوزه قرآنی است،قرآن از مدارس باید نهادینه شود.

نظری خاطرنشان کرد: باید یک جلسه با مسئولین و فعالین قرآنی برگزار شود تا مسئولین پاسخگوی مطالبات و مشکلات باشند.

وی ادامه داد: عدم توجه به قرآن برکت از زندگی را از بین می برد  و جوانان به راحتی گمراه خواهند شد لذا توسعه اقدامات و فعالیت های قرآنی در بین جوانان ضرورت بالایی دارد چراکه قرآن زرهی برای حفاظت از جوانان در برابر اقدامات باطل خواهد بود.

صابری نسب به عنوان یک مدرس قرآنی دراین نشست گفت: ارگان هایی که اقدامات قرآنی انجام می دهند به هیچ عنوان هماهنگی لازم را ندارند که این عدم هماهنگی حتی در استانداری مرکزی نیز مشهود است و تمام اقدامات جنبه تشریفاتی داشته است.

وی ادامه داد: در استان مرکزی برنامه کامل مدونی تدوین نشده است، طرحی بعد از یک سال برنامه ریزی تدوین شد اما این طرح شکست خورد.

صابری نسب تاکید کرد: اگر بتوان یک نماینده شورای قرآنی در استانداری انتخاب کرد برخی مشکلات این حوزه حل خواهد شد، البته نیاز است این نماینده خود در حوزه قرآن فعال باشد.

این مدرس قرآنی در ادامه افزود: این نماینده میتواند با در اختیار قرار دادن برنامه ها به معاون سیاسی؛ امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی پیگیر امور و مشکلات این حوزه باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کار فرهنگی جامعه قرآنی بسیار محدود است گفت: با توجه به آغاز فصل تابستان می طلبد برای اقوات فراغت دانش آموزان نیز برنامه های قرآنی را لحاظ کرد.

مدرس دیگر قرآن در حوزه حفظ قرآن در این نشست ادامه داد: در ادارات نگاه ظاهری به کار قرآنی وجود داشته و اثربخشی مود توجه قرار ندارد و همین امر سبب شده متمایل به آمارگرایی شویم.

وی بیان کرد: یک از شاخصه های اثربخش این حوزه این است که با نام خدا و آیه های قرآن فطرت انسانی بیدار شود.

شریفی با تاکید بر اینکه فضای شهر و استان و ادارات باید  قرآنی شود و این مهم مستلزم هزینه و وقت است اضافه کرد: به عنوان نمونه میتوان در پیاده راه امیرکبیر با پشتیبانی معاون فرهنگی ادارات محفل انس با قرآن راه اندازی کرد.

وی تاکید کرد: اگر روحیه قاریان قرآن در استان تضعیف شود در آینده باید منتظر عواقب آن باشیم لذا اقدامات لازم در این حوزه باید صورت گیرد.

اکبری نیز به عنوان فعال دیگر در این حوزه با طرح این سوال که چرا هیچیک از مسئولین از جمله مسئولین قرآنی استان موضوعات این حوزه  را جدی نمی گیرند؟ خاطرنشان کرد: همین بی توجهی به عنوان یک ضعف بزرگ بی انگیزگی در جامعه قرآنی را به همراه خواهد داشت.

سعیدی به عنوان مدیر برتر موسسه قرآنی نیز در ادامه این نشست عنوان کرد: اهمیت دادن به جامعه قرآنی در بین مسئولین دیده نمی شود درحالیکه در کنار دغدغه اقتصادی باید مسائل فرهنگی نیز به عنوان دغدغه کرد مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: آینده این شهر در حوزه فرهنگی باید تامین شود و این مهم نیازمند مشوق ها  و برنامه ریزی دقیق و مدون  است.

مشیری به عنوان یک فعال قرآن و استاد پیشکسوت در حوزه قرآنی نیز ضمن تایید مشکلات مطرح شده از سوی سایر فعالین افزود: انرژی و ظرفیت بالایی در جامعه قرآنی این استان وجود دارد که این ظرفیت باید مورد استفاده قرار گیرد.

وی اضافه کرد: باید از کارهای نمایشی در این حوزه پرهیز کرد و اقدامات اثرگذار را انجام داد.

مشیری اظهار داشت: مسئولین استان آنچنان که باید به جامعه قرآنی استان توجه ندارند و این قطعا سبب تضعیف روحیه در این قشر می شود؛ برخی شخصیت های قرآنی استان مغفول واقع شده اند.

وی ادامه داد: البته ممکن است اقداماتی از سوی مسئولین در این حوزه انجام شده باشد که مطرح نشده که نیاز است این اقدامات پنهان مانده نیز ارائه شود.

وی تاکید کرد: در دو دهه اخیر شاهد افول مطالب و مسائل قرآنی هستیم که این نیازند برگزاری نشست ها و جلسات تخصصی است.

نظر شما