شناسهٔ خبر: 67209278 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد توقف ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی

تهران-ایرنا- پارلمان فدرال آلمان با پیشنهاد یک حزب سیاسی در این کشور که خواستار توقف صادرات سلاح به رژیم اسرائیل و توقف کمک تسلیحاتی به این رژیم در جنگ غزه است، مخالفت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، تارنمای میدل ایست مانیتور نوشت پارلمان آلمان پیشنهاد حزب سیاسی «بوندیس صحرا واگنکنشت» (BSW) (ائتلاف عقل و عدالت) به ریاست صحرا واگنکنشت سیاستمدار آلمانی را رد کرد.

این پیشنهاد تحت عنوان «هیچ سلاحی برای جنگ غزه ارسال نشود، صادرات تسلیحات به اسرائیل را متوقف کنید» ارائه شده است.

سویم داغدلن (Sevim Dagdelen) نماینده حزب BSW در پارلمان آلمان، در نشست اخیر این حزب گفت: حملات (رژیم) اسرائیل به غزه دیگر ربطی به دفاع از خود ندارد.

این عضو پارلمان آلمان خاطرنشان کرد که هزاران کودک فلسطین در معرض خطر گرسنگی قرار دارند و حزب راست گرای کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل که مانع انتقال کمک ها به غزه می شود، مسئول اصلی آن است.

داغدلن طی سخنانی در پارلمان آلمان گفت: مایه شرمساری است که یک ائتلاف بسیار بزرگ در این پارلمان، از سبزها گرفته تا آلترناتیو برای آلمان، از تایید توقف کمک تسلیحاتی به اسرائیل خودداری می‌کند.

وی همچنین با اشاره به گزارش هایی درباره استفاده ارتش رژیم اسرائیل از سلاح های آلمانی و ارتکاب جنایت جنگی با استفاده از چنین سلاح هایی، از دولت آلمان انتقاد کرد و گفت: با این وجود دولت برلین به تامین سلاح ها و مهمات اسرائیل به ارزش میلیون های یورو در چند ماه اخیر ادامه داده است.

نیکول گولک (Nicole Gohlke) از حزب چپ آلمان (Die Linke) از پیشنهاد اخیر (توقف صادرات سلاح به رژیم اسرائیل) حمایت کرده و گفت ادامه این کار مجازات جمعی ده ها هزار بی گناه است.

عضو حزب چپ آلمان همچنین گفت که دولت در این درگیری از یکی از طرف ها حمایت می کند و نمی تواند با همه قربانیان این جنگ که خواستار پایان آن هستند، همدردی کند.

به گزارش ایرنا، به تازگی دادگاهی در برلین با درخواست فوری شماری از ساکنان نوار غزه برای جلوگیری از صادرات سلاح به رژیم صهیونیستی مخالفت کرد.

شاکیان استدلال کرده بودند که ارسال این تسلیحات ممکن است که ناقض قوانین بین‌المللی باشد.

سازمان‌های مختلف بین‌المللی از جمله «مرکز حمایت حقوقی اروپا»، «قانون برای فلسطین» و «موسسه فلسطین برای دیپلماسی عمومی» از این شکوائیه حمایت کرده بودند.

اما دیوان اداری برلین ادعا کرد که شاکیان شواهدی دال بر صدور مجوز جدید ارسال سلاح به اسرائیل یا نقض قوانین بین‌الملل در صدور این مجوزها ارائه نکرده‌اند.

نظر شما