شناسهٔ خبر: 67351948 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

۱۸۰ نفر از کارکنان آنروا کشته شده‌اند/ بزرگترین فاجعه را شاهدیم

کمیسر کل آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل از حملات متعدد رژیم صهیونیستی به این آژانس امدادرسانی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، فیلیپ لازارینی کمیسر کل آژانس آنروا وابسته به سازمان گفت: ما امروز شاهد بزرگ‌ترین فاجعه در فلسطین از زمان نکبت (اشغال فلسطین) هستیم. آنروا در معرض حملات متعدد قرار دارد و نهادهای فعال در زمینه امور بشردوستانه در غزه بهای سنگینی در این جنگ پرداخت کردند.

لازارینی بیان کرد: از هفتم اکتبر گذشته تاکنون، ۱۸۰ نفر از کارکنان آنروا تاکنون کشته شده و ۱۲۰ مرکز وابسته به آن نیز هدف قرار گرفته و بمباران شدند.تلاش‌های گسترده‌ای برای حذف آژانس آنروا در اراضی اشغالی فلسطین در جریان است. گرسنگی در سرتاسر نوار غزه به سطح فاجعه‌باری رسیده است.

وی تصریح کرد: ما به خاطر حمایت از حقوق آوارگان فلسطینی مورد هدف قرار گرفته‌ایم.اگر ما از این آژانس حمایت نکنیم، دیگر آژانس‌ها و سازمان‌های بین‌المللی نیز مورد هدف قرار خواهند گرفت.

فیلیپ لازارینی بیان کرد: بررسی‌های سازمان ملل تأیید می‌کند که ما همه کارکنان خود را به پایبندی به قوانین ملزم کرده‌ایم.محدودیت‌های مالی بر کیفیت خدمات ما و عمق رنج و محنت‌های فلسطینیان تأثیر گذاشته است.

وی افزود: قبل از جنگ بیش از ۷۲ درصد خدمات بهداشتی در ۱۲ مرکز بهداشتی ارائه می‌دادیم که نیمی از آنها متوقف شده اند. بیش از ۶۰۰ هزار کودک از تحصیل محرومند.

نظر شما