شناسهٔ خبر: 67209268 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نظارت بر حریم کرج هوشمند می‌شود

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج گفت: هوشمندسازی نظارت بر ساخت وسازهای حریم شهر نقش به سزایی در کاهش تخلفات احتمالی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، عباس سعیدی‌کیا در جلسه هوشمندسازی نظارت بر ساخت و سازهای حریم شهر اظهار کرد: یکی از پروژه‌های مورد تاکید معاونت شهرسازی و معماری بحث نظارت هوشمند بر ساخت وسازهایی است که در حریم شهر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در این خصوص از سال‌های گذشته پروژه مشترکی با سازمان فاوا اجرایی شده که به امکان‌سنجی استفاده از تصاویر ماهواره‌ای و تجهیزات به روز برای نظارت بر ساخت و سازهای غیر مجاز در محدوده حریم شهر کرج مربوط می‌شود. 

این مسئول اضافه کرد: این پروژه در دو مرحله اجرایی شده که در مرحله اول مشاوری به کار گرفته شد تا امکان‌سنجی بهره‌گیری از این سیستم را برای شناسایی تخلفات و ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم شهر کرج را بررسی کند.

وی اضافه کرد: مطالعه‌‎ای که دانشگاه خواجه نصیر برای چگونگی اجرای این پروژه انجام داد در نهایت به سناریوی نهایی برای استفاده از تصاویر ماهواره ای برای پایش وضعیت ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم مناطق2،3،9 و 4 که به صورت پایلوت انتخاب شده‌اند، منجر شد.

این مسئول تاکید کرد: تصاویر دریافتی از طریق ماهواره‌ها از طریق مشاور و مسئولان حریم شهری مناطق مذکور بررسی و در خروجی آنها مغایرت‌هایی با وضع موجود مشاهده شد.

سعیدی کیا تصریح کرد: برای صحت‌سنجی دقیق‌تر تصاویر دریافتی، مسئولان حریم شهری مناطق پایلوت بازدیدهایی را از حریم حوزه خود انجام دادند و در نهایت مشکلات و نواقص سیستم را شناسایی و مورد بررسی قرار دادند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج گفت: برای رفع ایراداتی که در سیستم هوشمند نظارت بر حریم شهری احصاء شده، بنا است با مشاور جلسه‌ای برگزار شود تا مشکلاتی که دقت و صحت خروجی‌ها را تحت تاثیرقرار داده رفع شود.

وی اضافه کرد: با رفع این نواقص در نظرداریم هوشمندسازی نظارت بر ساخت و سازهایی که در حریم شهر صوت می‌گیرد در تمام مناطق دهگانه اجرایی شود.

این مسئول اظهار کرد: استفاده از این سیستم در کنار نظارت و بازدیدهای روزانه کارشناسان حریم مناطق می‌تواند نقش به سزایی در پیشگیری از تخلفات احتمالی داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما