شناسهٔ خبر: 67351989 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رسانه‌ها از صحت و سقم اخبار اطمینان حاصل کنند

معاون دادستان مرکز استان قزوین، گفت: امروزه بخش اعظمی از اتهامات رسانه ها با موضوع نشر‌اکاذیب است که این آمار تکلیف می‌کند تا رسانه ها و خبرنگاران آنها از صحت و سقم محتواها برای انتشار اطمینان حاصل کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، رحمان حداد ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه که با موضوع انتخابات ریاست جمهوری در محل سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: برخورد با گردانندگان کانال‌ها و صفحات مجازی که نسبت که تولید محتوانی نامناسب می‌کنند، شروع شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته چندین هزار محتوای نامناسب منتشر شده در فضای مجازی در سطح استان قزوین پاکسازی شده است.

معاون دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین یادآورشد: برخورد با تولیدکنندگان محتوای نامناسب و انتشار کنندگان آن در فضای مجازی در سال جاری نیز با قوت ادامه دارد.

حداد تصریح کرد: مطابق قانون، پلیس فتا مکلف است با صفحاتی که محتوای نامناسب تولید و منتشر می،کنند، بدون هیچ گونه مماشاتی برخورد کند.

وی تصریح کرد: امروزه بخش اعظمی از اتهامات رسانه‌ها با موضوع نشر‌ اکاذیب است که این آمار تکلیف می‌کند تا رسانه‌ها و خبرنگاران آنها از صحت و سقم محتواها برای انتشار اطمینان حاصل کنند. 

معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین، بیان کرد: اگر رسانه‌ای به نشر اکاذیب بپردازد، حال اگر این محتوا تلویحا یا تصریحا منتشر شود و سبب تشویش اذهان عمومی شود، مرتکب جرم شده و چه بسا که مجوز مطبوعاتی آنان ابطال خواهد شد.

حداد افزود: قانون مطبوعات حد و مرز‌ برای رسانه‌ها مشخص کرده و نباید مخل مبانی اسلام باشند.

وی ادامه داد: مطابق قانون، برخی از اخبارها دارای طبقه‌بندی محرمانه هستند که جزو اسرار و اخبار غیرقابل انتشار هستند و انتشارها از لحاظ قانونی ممنوع است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین با توجه به ایام انتخابات و تبلیغات کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، یادآور شد: قانون معیار و ملاک تبلیغات انتخاباتی است، مشارکت حداکثری، صحت و سلامت انتخابات از اهمیت زیادی برخوردار است.

حداد خاطرنشان کرد: پلیس فتا به عنوان ضابط قضایی وظیفه نظارت بر رفتارهای نمایندگان کاندیداها را دارد و بدون هیچ گونه مماشاتی برخورد خواهد کرد.

وی با اشاره به اخبار جعلی (فیک نیوزها) اعلام کرد: هر کسی آبروی و شخصیت افراد را با این نوع اخبار نشانه بگیرد، بدون شک با آنها برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما