شناسهٔ خبر: 67208836 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قرائت دعای عرفه در۱۲ بقعه و ۱۲۰ مسجد البرز/ اقامه نماز عید قربان در پنج امامزاده

کرج - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز اعلام کرد: مراسم پرفیض قرائت دعای عرفه عصر روز یکشنبه در ۱۲ بقعه متبرکه این استان برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین «علی دشتکی» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آستان مقدس امامزاده هاشم (ع) ساوجبلاغ، آستان مقدس امامزادگان عبدالله و صالح (ع) شهر کوهسار ساوجبلاغ، امامزاده حیدر (ع) کلاک، امامزاده حسن (ع)‌کرج، امامزاده طاهر (ع) مهرشهر کرج، امامزاده محمد (ع ) کرج ، امامزاده سکینه خاتون (ع ) ماهدشت و امامزاده عبدالله (ع) علی آباد گونه مکان های برگزاری مراسم دعای عرفه در البرز تعیین شده است.

وی بیان کرد: عرفه یکی از شاخص ترین مناسبت ها در فرهنگ دینی ما برای ارتباط با خداوند متعال و حرکت در مسیر عبودیت و تسلیم شدن در برابر خداوند است و در این روز به طلب مغفرت بسیار سفارش شده و شب و روز این ایام متبرک در اسلام جایگاه مقدس و ویژه ای دارد و فلسفه روز عرفه افزایش آگاهی و شناخت و بصیرت دینی است.

دشتکی گفت: روز عرفه روز سرسپردگی به خداوند متعال است و ما انسان ها در این روز با نصب العین قراردادن سنت های پیامبران الهی همواره به خداوند یکتا بیش از پیش نزدیک می شویم و با قرارگرفتن در مسیر تقوا و پیروی از سیره علمی اولیاء و انبیای الهی مسیر زندگی خود را روز به روز بهتر رقم می زنیم.

اقامه نماز عید سعید قربان درپنج امامزاده البرز

قرائت دعای عرفه در۱۲ بقعه متبرکه البرز/ اقامه نماز عید قربان در پنج  امامزاده

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز همچنین از برگزاری نماز عید سعید قربان در پنج امامزاده این استان خبرداد و گفت: بقعه متبرکه امامزاده طاهر(ع)، امامزاده محمد (ع)، امامزاده عبدالله(ع )،امامزاده هادی (ع) ینگی امام ساوجبلاغ و امامزاده محمد(ع) دنگیزک نظرآباد برای برپایی نماز پرفیض قربان این استان اختصاص یافته است.

دشتکی یادآور شد: مهمترین پیام این روز ایثار، فداکاری، گذشت، وحدت، اطاعت فرزند از والدین و اطاعت فرمان پروردگار بدون قید و شرط توسط بندگان مخلص و صالح است.

وی یکی دیگر از برنامه ها در روز عید سعید قربان را «نذر قربانی» دانست و گفت: به همین منظور پویش «نذر قربانی» با محوریت بقاع متبرکه البرز راه اندازی شده تا با کمک خیرین و زائران و مجاوران بقاع متبرکه بیش از ۲هزار بسته گوشت نذری به افراد کم برخوردار اهدا شود.

برپایی دعای عرفه در ۱۲۰ مسجد شاخص البرز

 همچنین مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز به ایرنا گفت: ۱۲۰مسجد شاخص استان با محوریت کانون فرهنگی هنری آماده برپایی دعای عرفه شد.

 حجت الاسلام "کاظم شکری" افزود:  یکی از دستاوردهای دعای عرفه توجه به مقوله ولایت و ولایتمداری است؛ اینکه حضرت ابراهیم(ع) به فرمان پروردگار فرزند خود حضرت اسماعیل را به قربانگاه می برد، حقیقت و منزلتی از جایگاه امر ولایت است. 

وی گفت:  نگاه دولت سیزدهم با شعار نهضت بازگشت به مساجد برنامه ریزی شد و براساس آن تمامی‌ برنامه ها به صورت هدفمند با هدف تحقق مسجد تراز اسلامی برنامه ریزی شد.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز بیان کرد: بر این اساس فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد از گروه های مختلف سنی همواره در مساجد به صورت خودجوش فعالیت دارند و امروز به مناسبت روز عرفه بسیاری از کانون های فرهنگی هنری مساجد ویژه برنامه دعا را در برنامه خود دارند. 

شکری یادآورشد: همچنین به زودی طرح تابستانه غنی سازی اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به میزبانی البرز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

نظر شما