شناسهٔ خبر: 67208743 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جزییات برگزاری مراسم دعای عرفه در نقاط مختلف کلانشهر اصفهان

اصفهان- ایرنا- مراسم پر فیض دعای عرفه بعد از ظهر امروز (یکشنبه) در نقاط مختلف کلانشهر اصفهان از جمله گلستان شهدا، آرامستان باغ رضوان، منطقه ناژوان، مسجد شهدای صفه و دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شهرداری اصفهان، مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان روز یکشنبه گفت: دعای پرفیض و معنوی عرفه در جوار قطعه ایثارگران و مزار شهدای گمنام آرامستان باغ رضوان برگزار می‌شود.

علی حاجیان با بیان اینکه این مراسم در آرامستان باغ رضوان از ساعت ۱۶ تا نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود، افزود: قرائت قرآن و زیارت عاشورا، سخنرانی حجت الاسلام دانشمند، خواندن دعای عرفه و مداحی از برنامه‌های این مراسم است.

وی با بیان اینکه سرویس‌دهی به آرامستان باغ رضوان با ۱۵ دستگاه اتوبوس از ساعت ۱۴ امروز انجام می‌شود، بیان کرد: ۲ دستگاه اتوبوس از مسیر قائمیه، بلوار کشاورز و میدان آزادی و اتوبوس دیگر از کوی راه حق به سمت آرامستان حرکت می‌کند، همچنین ۱۲ دستگاه اتوبوس از پایانه باقوشخانه و خیابان جی شهروندان را به سمت آرامستان منتقل می‌کنند.

مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان نیز با اشاره به برگزاری مراسم دعای عرفه در گلستان شهدای این شهر از ساعت ۱۶ اظهار کرد: این مراسم با سخنرانی آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی و مداحی همراه خواهد بود.

علی باقری افزود: شهروندانی که قصد شرکت در مراسم دعای عرفه در جوار شهدا را دارند تا حد امکان از وسایل حمل‌ و نقل عمومی استفاده کرده یا در صورت استفاده از خودروی شخصی، آن را به صورتی پارک کنند که موجب سد معبر نشود.

مدیر منطقه ناژوان شهرداری اصفهان نیز گفت: با توجه به برگزاری رویداد فرهنگی، مذهبی و اجتماعی دعای عرفه برای دومین سال متوالی در عرصه ناژوان و پیش‌بینی افزایش استقبال شهروندان از برگزاری این مراسم نسبت به پارسال، برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم برای تسهیل در تردد شهروندان انجام شده است.

مهدی قائلی تصریح کرد: پارکینگ حدفاصل باغ پرندگان و باغ نورانی گل رز در مجاورت پل نصر برای استفاده شهروندانی که با خودرو شخصی از خیابان‌های آتشگاه، میرزاطاهر، آب و محیط‌بان و از حاشیه شمال و شمال غرب ناژوان در مراسم شرکت می‌کنند، پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: شهروندانی که از حاشیه جنوب و جنوب غرب ناژوان، خیابان‌های قائمیه، دستگرد، باغ فردوس و میدان سهروردی در مراسم حضور خواهند یافت نیز می‌توانند از پارکینگ‌های شماره سه ناژوان واقع در میدان نصر و پارکینگ شماره چهار مقابل سر در آکواریوم استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندانی که با موتور سیکلت در مراسم حضور می‌یابند نیز می‌توانند از پارکینگ حاشیه‌ای پیش‌بینی شده در خیابان الفت حدفاصل میدان نصر تا قبل از سر در آکواریوم ناژوان استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، همچنین مراسم دعای عرفه از ساعت ۱۴:۳۰ امروز در مسجد الغدیر دانشگاه اصفهان و از ساعت ۱۵ در مسجد شهدای صفه در کوه صفه اصفهان با سخنرانی حجت الاسلام مجید خانی و مداحی برگزار می‌شود.

این مراسم در آستان مقدس امامزاده شاه میر حمزه در چهارراه عسگریه، تکیه علامه خوانساری تخت فولاد، مسجد رکن الملک خیابان فیض، مسجد امام خمینی(ره) دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، مسجد حضرت زهرا(س) دانشگاه صنعتی اصفهان و مسجد قبا خیابان شیخ طوسی غربی اصفهان نیز برگزار خواهد شد.

دعای عرفه از اعمال مهم شیعیان در روز عرفه است که پس از نماز ظهر و عصر تا غروب خوانده می‌شود.

نظر شما