شناسهٔ خبر: 67208693 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بروز اختلاف در محافل صهیونیست به دلیل عملیات رفح

زهرا موسوی

در گزارشی که وبگاه صهیونیستی «واللا» روز شنبه منتشر کرد، آمده است: تعداد زیادی از افسران ذخیره ارتش در پی کشته شدن هشت سرباز اسرائیلی در نوار غزه، انتقادات شدیدی را به سران سیاسی وارد کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نوشته این وبگاه، یکی از افسران گفت: «الگوی نبرد در رفح ناقص است و عملیات نظامی باید سریع‌تر و قاطع‌تر پیش می‌رفت.»

یکی دیگر از افسران به این وبگاه عبری گفت: «در میان افسران ذخیره ارشد ارتش این احساس وجود دارد که هیچ هدف روشنی برای بسیاری از مأموریت‌ها در نوار غزه وجود ندارد.»

این افسر تاکید کرد که چنین موضوعاتی بر روحیه فرماندهان نظامی و سربازان در میدان تأثیر منفی می‌گذارد و به آنها آسیب می‌رساند.

به گفته یکی از افسران، لازم بود عملیات رفح با سرعت بیشتری پیش برود و به روش دیگری انجام شود، اما مسؤولان تصمیم گرفتند آن را مشابه آنچه در مناطق دیگر مانند خان یونس و غیره انجام شده است، انجام دهند.

نیویورک تایمز نیز به نقل از مقامات نظامی اشغالگر نوشت: «شدت انفجار نفربر زرهی در رفح شناسایی اجساد سربازان را دشوار کرد.»

پیش از این، کانال ۱۲ عبری گزارش داده بود که سؤالات زیادی در مورد اتفاق روز شنبه برای نفربر «تایگر» در رفح وجود دارد که با موشک‌های مقاومت منهدم شد و هشت سرباز اشغالگر در آن کشته شدند. این کانال افزود که ارتش زمان زیادی برای آماده شدن جهت ممانعت از حوادثی مانند هدف قرار دادن نفربر در رفح دارد.

این کانال تاکید کرد که «ارتش اشغالگر این حادثه را بررسی خواهد کرد».

این کانال همچنین افزود: «هنوز نیروهایی در حال جنگ چریکی در غزه هستند که می‌توانند به ارتش آسیب بزنند.»

کانال ۱۳ عبری نیز گزارش داد که ارتش طی ۲ ساعت موفق به انجام هیچ عملیاتی برای نجات سربازان در نفربر در رفح نشده است.

این کانال اشاره کرد انفجار نفربر در حین عملیات ارتش رخ داده که ۵۰ مبارز فلسطینی را در تل السلطان هدف قرار داد.

انتهای پیام

نظر شما