شناسهٔ خبر: 67208569 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هشدار دامپزشکی گیلان درباره خرید دام زنده از افراد غیرمجاز

مدیرکل دامپزشکی گیلان هشدار داد: برای پیشگیری از شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از خرید دام زنده در معابر عمومی و خیابان‌ها خودداری شود.

صاحب‌خبر -

دکتر هادی بابایی، مدیرکل دامپزشکی گیلان در آستانه عید قربان گفت: برای حفظ سلامت و بهداشت مردم استان، ۲۲ بازرس بهداشتی گوشت و ۱۶ ناظر شرعی دفتر نمایندگی ولی فقیه در گیلان در این اداره کل بر دام‌های قربانی در روز عید سعید قربان، قبل و بعد از ذبح نظارت می‌کنند.

او افزود: این بازرسان در قالب ۱۸ گروه ثابت و ۲۴ گروه سیار در شهرستان رشت و دیگر شهرستان‌ها از ساعت ۶ صبح تا ۱۴ فردا (دوشنبه ۲۸ خرداد مصادف با ۱۰ ذی الحجه، عید سعید قربان) با بازرسی از دام‌های نذری، به مردم استان خدمات رسانی خواهند کرد.

مدیرکل دامپزشکی گیلان تصریح کرد: شهروندان رشتی برای خرید دام زنده می‌توانند به میدان دام کاسپین، جنب کشتارگاه صنعتی دام نمونه گیلان واقع در کیلومتر ۵ جاده سراوان به فومن مراجعه و از خدمات رایگان دامپزشکی برای معاینه دام، پیش از خرید بهره‌مند شوند.

دکتر بابایی همچنین گفت: اعضای ستاد اجرایی نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی گیلان در روز عید قربان با شماره‌های تماس ۱۵۱۲ و ۳۳۳۶۸۹۲۴ به سوالات مردم پاسخ می‌دهند.

او به مردم گیلان توصیه کرد: برای پیشگیری از شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله تب خونریزی دهنده کریمه - کنگو، دام‌های خود را در کشتارگاه‌های صنعتی استان ذبح و از خرید دام زنده در معابر عمومی و خیابان‌ها و از افراد غیرمجاز خودداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی گیلان بر استفاده از دستکش هنگام خرد کردن و یا شستشوی گوشت قربانی نیز تأکید و تصریح کرد: گوشت‌های قربانی قبل از مصرف باید به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری شوند.

نظر شما