شناسهٔ خبر: 67208388 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

درخواست گزارشگر سازمان ملل برای تحریم اسرائیل

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حق غذا با اعلام اینکه حمایت‌های آمریکا و سایر متحدان اسرائیل از این رژیم موجب ادامه رنج ملت فلسطین می‌شود خواستار تحریم اقتصادی و سیاسی رژیم اشغالگر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که هشدارها درباره قحطی و گرسنگی در سراسر نوار غزه همچنان در حال افزایش است، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حق غذا طی سخنانی خواستار تحریم‌های اقتصادی و سیاسی علیه رژیم صهیونیستی شد.

«مایکل فخری» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حق غذا در گفتگو با الجزیره اظهار داشت: آنچه که در غزه می‌بینیم یکی از بزرگترین حالت‌های قحطی در تاریخ است.

وی افزود: اسرائیل از ماه اکتبر کمپینی برای گرسنگی دادن به مردم غزه آغاز کرده و در این مدت شاهد مرگ کودکان بر اثر گرسنگی بوده‌ایم.

این گزارشگر سازمان ملل تصریح کرد: کارشناسان مستقل در سازمان ملل متحد آنچه را که در غزه اتفاق می‌افتد، نسل کشی می‌دانند. چیزی که ما اکنون به آن نیاز داریم اعمال تحریم‌های اقتصادی و سیاسی علیه اسرائیل است.

وی همچنین تاکید: باید دولت‌ها تحت فشار قرار بگیرند تا به سازمان‌های حقوق بشری اجازه فعالیت (در غزه) را بدهند. کودکان فلسطین برای پایان دادن به رنج خود به حمایت جامعه جهانی نیاز دارند.

گزارشگر سازمان ملل در امور حق غذا در ادامه گفت: رنج فلسطینیان به خاطر حمایت‌های واشنگتن و سایر متحدان اسرائیل از آن همچنان ادامه دارد.

در سایه ادامه محاصره سنگینی که رژیم اشغالگر و حامیان آن علیه نوار غزه، همزمان با تجاوزات وحشیانه این رژیم به این منطقه اعمال کرده‌اند، هشدارهای بین‌المللی درباره فاجعه مرگ بر اثر گرسنگی در غزه همچنان ادامه دارد.

بر اساس گزارش صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف)، از هر 10 کودک در غزه 9 کودک از سوء تغذیه شدید رنج می‌برد. علاوه بر آن جنایت‌هایی که ارتش رژیم صهیونیستی علیه کودکان در نوار غزه مرتکب شده، قابل وصف نیست و این کودکان از آسیب‌های جسمی و روانی شدید در نتیجه تجاوزات رژیم صهیونیستی رنج می‌برند.

همچنین آژانس‌های سازمان ملل هشدار دادند که اگر اقدامات بشردوستانه و تلاش‌های بین‌المللی برای رسیدگی به وضعیت قحطی در غزه انجام نشود، تا اکتبر آینده شاهد یک فاجعه غذایی در این منطقه خواهیم بود که جان صدها هزار نفر را تهدید می‌کند.

آمار وزارت بهداشت فلسطین در غزه حاکی از آن است که از ابتدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون طبق آمار رسمی که در بیمارستان‌ها ثبت شده نزدیک به 40 کودک بر اثر سوء تغذیه جان خود را از دست داده‌اند. علاوه بر آن شمار زیادی از کودکان هم بر اثر گرسنگی جان باختند که آمار آنها ثبت نشده است؛ زیرا خانواده‌های این کودکان به دلیل محاصره و بمباران‌های شدید دشمن علیه مناطق مختلف غزه قادر به انتقال کودکان خود به بیمارستان‌ها نبوده‌اند.

بیشترین آمار مرگ و میر کودکان بر اثر گرسنگی مربوط به منطقه شمالی نوار غزه است. در شرایطی که رژیم صهیونیستی ساکنان شمال غزه را ترغیب به مهاجرت به سمت مناطق جنوبی کرده و مدعی بود این مناطق امن هستند، بعد از جنایت‌های وحشیانه‌ای که طی هفته‌های گذشته ارتش اشغالگر در جنوب غزه به ویژه منطقه رفح مرتکب شده است، سیستم بهداشتی این منطقه نیز از هم پاشیده و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی قادر به ارائه خدمات به مردم نیستند.

انتهای پیام/

نظر شما