شناسهٔ خبر: 67208129 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

قریب به ۶۰ درصد روس‌ها نگران احتمال وقوع جنگ جهانی سوم هستند

نتایج نظرسنجی انجام شده توسط گروه تحقیقاتی «فیلد» در مسکو نشان می‌دهد که حدود ۶۰ درصد از روس‌ها نگران هستند که جنگ جهانی سوم به‌زودی آغاز شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، بر اساس این نظرسنجی مشخص شد که ۵۷ درصد از شرکت‌کنندگان معتقدند که یک درگیری جهانی ظرف پنج تا ۱۰ سال آتی به وقوع می‌پیوندد و ۱۳ درصد نیز گفتند که مطمئن هستند چنین جنگی رخ نمی‌دهد.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، این نظرسنجی از ۱۶۱۷ نفر و با بازه سنی ۳۰ تا ۵۹ سال و تحصیلات تکمیلی انجام شده است.

همچنین هفت نفر از هر ۱۰ شرکت‌کننده در این نظرسنجی اعلام کردند که روسیه و آمریکا به احتمال زیاد طرف‌های این جنگ فرضی هستند و انگلیس به همراه فرانسه، آلمان، لهستان و کشورهای حوزه بالتیک در میان متحدان واشنگتن قرار دارند.

تنها یکی از شرکت‌کنندگان گفت که اوکراین دشمن بالقوه روسیه در یک جنگ جهانی است.

شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی همچنین بر این باورند که در صورت بروز یک جنگ جهانی کشورهایی مانند چین، بلاروس، کره‌شمالی، هند و قزاقستان متحدان اصلی روسیه خواهند بود.

بیش از ۶۰ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که معتقدند روسیه یا ائتلافی به رهبری مسکو در جنگ جهانی پیروز خواهد شد، در حالی که تنها ۶ درصد گفتند که ایالات متحده و غرب‌جمعی به پیروزی خواهند رسید و ۱۸ درصد معتقدند که هیچ یک از طرفین پیروز نخواهد شد.

این نظرسنجی بین ۱۶۱۷ شهروند روس بالای ۱۸ سال از ۲۳ مه تا ۲ ژوئن انجام شد.

همچنین در این نظرسنجی به موضوع حمایت از حمله روسیه به اوکراین پرداخته شد.

تقریبا سه‌چهارم پاسخ‌دهندگان (۷۳ درصد) گفتند که معتقدند روسیه در حال حاضر در مسیر درستی در رابطه با این جنگ حرکت می‌کند و ۷۹ درصد گفتند که این عملیات برای ارتش روسیه خوب پیش می‌رود. حدود نیمی از پاسخ‌دهندگان معتقدند که زمان گفت‌وگوهای صلح و راه‌حل دیپلماتیک فرا رسیده است.

در دو سال گذشته، از زمان آغاز درگیری اوکراین در سال ۲۰۲۲، هشدارها درباره یک درگیری بالقوه جهانی به گوش رسیده است. در حالی که مسکو هشدار داده است که دخالت فزاینده غرب می‌تواند جرقه یک درگیری جهانی را بزند و برخی از تحلیلگران غربی گفته‌اند که پیروزی روسیه حتمی است، برخی از مقامات و تحلیلگران معتقدند که با توجه به دامنه دخالت ناتو و اتحادیه اروپا، یک درگیری جهانی از قبل آغاز شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما