شناسهٔ خبر: 67208017 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رفع مشکل ثبت و ارجاع نسخه دارویی مردم مناطق مرزی کشتگان و حق آباد سراوان

با متصل شدن اینترنت در روستا‌های کشته گان و حق آباد سراوان مشکل ثبت و ارجاع نسخ دارویی چهار هزار نفر، مردم تحت پوشش خانه‌های بهداشت این مناطق رفع شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، دکتر سعید مساعد مدیر شبکه بهداشت و درمان سراوان با بیان این مطلب گفت:وصل شدن اینترنت در این مناطق منجر به اجرای دقیق طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع، ثبت پرونده الکترونیک سلامت، ثبت دقیق مراقبت‌ها و پیگیری‌های بهداشتی می‌شود
وی ادامه داد: خدمات الکترونیکی و فعال شدن سامانه‌های ثبت مراقبت‌های بهداشتی، در ارتقاء شاخص‌های ارائه خدمات به مردم  این منطقه نقش بسزایی خواهد داشت.
وی گفت: با پیگیری فراوان شبکه بهداشت سراوان، راه اندازی اینترنت در این مناطق، میسر و منتج به آماده سازی این زیرساخت‌ها برای دو خانه بهداشت این منطقه شد.

 

 حامد کیخائی رئیس مرکز بهداشت میرجاوه هم گفت: با توجه به اهمیت سلامت روستائیان و عشایر و ضرورت ارائه خدمات بهداشتی و مراقبتی ، یک خانه بهداشت پیش ساخته وارد مدار خدمت شد.
وی ادامه داد: این خانه بهداشت دارای قابلیت جابجایی است و با تمام تجهیزات و ملزومات مورد نیاز  برای انجام مراقبت‌های جمعیت تحت پوشش روستای چاه گوریک لادیز وارد مدار خدمت شد.
وی افزود: تشکیل پرونده سلامت خانوار، ویزیت پزشک و ماما، مراقبت از سالمندان، میانسالان، زنان باردار، کودکان و واکسیناسیون، کنترل کیفی و کلرزنی آب آشامیدنی، آموزش بهداشت در زمینه بیمار‌های واگیر و غیرواگیر از جمله خدماتی است که تیم‌های سلامت به عشایر این منطقه ارائه می‌دهند.
کیخایی افزود: این خدمات به حدود ۶۰۰ نفر از جمعیت عشایری چاه گوریک از توابع بخش لادیز میرجاوه ارائه می‌شود.

 

نظر شما