شناسهٔ خبر: 67207900 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان:

بیش از ۵۰ درخواست تاسیس مدرسه غیردولتی در کرمانشاه داریم

زهرا مرادی

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: بیش از ۵۰ درخواست تاسیس مدرسه غیردولتی در کرمانشاه داریم.

صاحب‌خبر -

مهریار حاتمی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آمار بالای متقاضیان تاسیس مدارس غیردولتی در استان کرمانشاه، گفت: همین الان درخواست تاسیس ۵۰ مدرسه غیردولتی جدید در استان داریم.

حاتمی با بیان اینکه استان کرمانشاه و به خصوص شهر کرمانشاه با کمبود فضای آموزشی مناسب برای توسعه مدارس غیردولتی مواجه است، تاکید کرد: جهت توسعه مدارس غیردولتی فضای مناسب با استانداردهای نوسازی مدارس در استان کم پیدا می‌شود و به همین دلیل اکثر درخواست‌ها برای تاسیس مدارس غیردولتی از سوی کارشناسان نوسازی مدارس استان رد می‌شود.

حاتمی اشاره‌ای هم به درخواست‌ بالای خانواده‌های کرمانشاهی برای ثبت‌نام فرزندانشان در مدارس غیردولتی داشت و گفت: میزان استقبال خانواده‌ها برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی زیاد است، تاجایی که همین الان ظرفیت تمامی مدارس غیردولتی استان تکمیل شده است.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه یادآور شد: استان کرمانشاه ۱۴۷ مدرسه غیردولتی دارد که بیش از ۴۵ درصد آنها در مقطع ابتدایی و مابقی در دو مقطع متوسطه اول و دوم دانش‌آموز دارند.

وی با اعلام اینکه برای سال تحصیلی جدید بیش از ۱۷ هزار دانش‌آموز در مدارس غیردولتی استان ثبت‌نام شده‌اند، گفت: تعداد دانش‌آموزان ثبت‌نام شده در مدارس غیردولتی استان در مقایسه با میانگین کشوری پایین‌تر است.

حاتمی گفت: حدود ۴.۸ درصد دانش‌آموزان استان کرمانشاه در مدارس غیردولتی ثبت‌نام شده‌اند، در حالیکه سالانه  ۱۲.۸ درصد دانش‌آموزان کشور در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

 انتهای پیام

نظر شما