شناسهٔ خبر: 67207551 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وزش باد و تلاطم دریا در خلیج فارس در محدوده چهل کیلومتر بر ساعت

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان با اشاره به تلاطم دریا در خلیج فارس، گفت: بیشینه سرعت باد در محدوده چهل کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا، بیش از یک متر پیش بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

وزش باد و تلاطم دریا در خلیج فارس در محدوده چهل کیلومتر بر ساعت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، مجتبی حمزه نژاد گفت: امروز افزایش سرعت باد‌های جنوب شرقی برروی دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس و در بعدازظهر نیز ناپایداری جوی در ارتفاعات استان پیش بینی می‌شود.

او افزود: صبح تا ظهر در مناطق دریایی استان، افزایش سرعت باد‌های جنوب شرقی و بعدازظهر و اوایل شب در پاره‌ای از نقاط استان بویژه ارتفاعات غربی، رشد ابر و رگبار پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

حمزه نژاد گفت: توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی خودداری شود و در سایر نقاط که شرایط بارشی فراهم نیست، بروز ناپایداری به صورت تند باد لحظه ای، خیزش گردوخاک و کاهش موقتی کیفیت هوا، احتمال دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: توصیه می‌شود شناور‌های سبک و صیادی از تردد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای تردد ایمن سایر شناور‌ها در نظر گرفته شود.

حمزه نژاد گفت: فردا از شدت سرعت باد کاسته می‌شود و با احتیاط شناور‌های سبک، شرایط دریا برای تردد، مساعد خواهد شد.

او افزود: از لحاظ دمایی، امروز نوسان دمایی تغییر چندانی نخواهد داشت و از فردا تا پایان هفته روند افزایش دما و ماندگاری هوای گرم در استان پیش بینی می‌شود.

نظر شما