شناسهٔ خبر: 67207299 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

حضور مددکار در بیمارستان‌های بالای ۳۰ هزار مراجعه‌کننده در سال الزامی می‌شود

مشاور اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: حضور مددکار در بیمارستان‌های بالای ۳۰ هزار مراجعه‌کننده در سال الزامی می‌شود.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - به گزارش وبدا، محمدمهدی فروزانفر در حاشیه برگزاری اجلاس معاونان درمان دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علاوم پزشکی کشور در تالار شهید سلیمانی وزارت بهداشت، به وبدا گفت: مطالعات نشان داده که حضور مددکاران در بیمارستان‌ها به ویژه در بخش‌هایی مانند اورژانس‌ها که بیماران در شرایط استرس زیادی قرار دارند، موجب ارتقای خدمات درمانی می‌شود.

وی با بیان این که وظیفه مددکار صرفا پیگیری مشکلات مالی بیماران نیست، افزود: وجود مددکار در بیمارستان‌ها از نظر روحی و روانی کمک حال زیادی برای بیماران است و ما این مساله را در بازدید‌های متعدد از بیمارستان ها، از نزدیک مشاهده کرده ایم.

مشاور اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت اظهار کرد: مددکار با مراحل درمان و پروسه انجام کار در بیمارستان، بیماران را آشنا می‌کند؛ لذا در اورژانس‌های شلوغ، پیگیری کار بیمارانی که مستاصل هستند و پاسخگویی به پرسش‌های آنان توسط مددکار به طور چشمگیری به روند درمان کمک می‌کند.

فروزانفر تاکید کرد: در آیین نامه ارتقای خدمات اورژانس‌ها که به امضای نهایی خواهد رسید و ابلاغ خواهد شد حضور مددکار در بیمارستان‌هایی که بالای ۳۰ هزار مراجعه کننده در سال دارند، الزامی می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما