شناسهٔ خبر: 67207200 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مصطفوی در گفت‌وگو با ایکنا تأکید کرد:

نقش راهبردی فریضه حج در سازندگی فردی و جمعی مسلمانان + فیلم

عضو هیئت علمی بعثه مقام معظم رهبری گفت:‌ اینکه امت اسلامی در حج وحدت را به نمایش بگذارد، هم در سازندگی فردی مسلمانان، هم در سازندگی جمعی آنها و هم در عرصه اجتماعی بسیار مهم است و نشان داده شدن وحدت امت اسلامی و بیانگر قدرت این امت است.

صاحب‌خبر -

مصطفوی

سیدمهدی مصطفوی، عضو هیئت علمی بعثه مقام معظم رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره تأثیرات بین‌المللی مراسم معنوی حج در حوزه وحدت امت اسلامی و تقریب مذاهب گفت: اینکه خداوند در یک ماه مشخص، در روزهای مشخص و در یک مکان مشخص از همه مسلمانانی که مستطیع هستند و می‌توانند به مکه و مدینه سفر کنند، خواسته که دور هم جمع شوند و مناسک حج را بجا آورند، پیام بسیار مهمی را به ما منتقل می‌کند و آن اینکه حج یک حرکت جمعی و یک فریضه اجتماعی است یعنی در یک زمان و مکان مشخص همه مسلمانانی که استطاعت سفر را دارند با هم یک واجب را انجام می‌دهند. خداوند نخواسته‌ که این مراسم به صورت فردی و در زمان‌ها و مکان‌های متفاوت انجام شود.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی افزود: این بسیار مهم است که مسلمانان در موسم حج بتوانند با هم ارتباط برقرار کرده و نقاط ضعف و قدرت همدیگر را بشناسند و با هم رفیق شوند و یک وحدت مثال‌زدنی را به نمایش بگذارند.

 مصطفوی در ادامه اظهار کرد: اینکه امت اسلامی در حج وحدت را به نمایش بگذارد، هم در سازندگی فردی مسلمانان، هم در سازندگی جمعی آنها و هم در عرصه جمعی بسیار مهم است و نشان داده شدن وحدت امت اسلامی، بیانگر قدرت این امت است.

قائم مقام معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری بیان کرد: طبیعی است امت اسلامی در کنار وحدتی که به عنوان یکی از اهداف مهم حج بین افراد خود ایجاد می‌کند، با موانع و مشکلاتی هم مواجه است. مثل مشکلی که در هشت ماه گذشته به وجود آمده و جنگ خانمان‌سوزی که رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم و مقاوم فلسطین به خصوص در غزه راه انداخته است، این یکی از مشکلاتی است که امروز بخاطر جنایات این رژیم، دنیا متوجه خوی و خصلت جنایتگری رژیم صهیونیستی شده است.

مصطفوی با تأکید بر اینکه یکی از آموزه‌های مهم در حج، بحث برائت است، گفت: برائت یعنی بیان انزجار و دوری از دشمنانی مثل رژیم صهیونیستی.

عضو هیئت علمی بعثه مقام معظم رهبری افزود:‌ امروز شرایط در جهان بخاطر جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نحوی شده که برائت فقط مختص مسلمانان و در زمان حج نیست. الان بسیاری از مردم کشورها بخصوص دانشجویان در دانشگاه‌ها متوجه این جنایات شده‌اند و عملاً از رژیم صهیونیستی برائت جسته‌اند. آخرین اقدام بین‌المللی هم همین اجلاسی بود که کشورهای اسلامی برگزار کردند و همه از رژیم صهیونیستی برائت جستند و جنایات این رژیم را محکوم کردند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که موسم حج یک نشان برای اقتدار امت اسلامی و وحدت بین امت اسلامی و بیان انزجار و برائت امت از دشمنان انسانیت ـ هم استکبار و هم صهیونیسم ـ باشد و حج امسال حج برائتی است که همه مسلمانان جهان برائت خود را از استکبار و رژیم صهیونیستی اعلام می‌کنند.

<div id="video-display-embed-code_3481916"><script type="text/JavaScript" src="https://iqna.ir/fa/news/play/embed/4216643/3481916?width=400&height=300"></script></div>
انتهای پیام

نظر شما