شناسهٔ خبر: 67207174 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان | لینک خبر

جشن آغاز فصل تابستان مرکز ۸ تهران با "لبخند خورشید"

مرکز ۸ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، با برگزاری جشن "لبخند خورشید" با حضور استاد محمدرضا شمس به استقبال کارگاه‌های تابستانه رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران؛ جشن آغاز تابستان "لبخند خورشید" با حضور محمدرضا شمس نویسنده‌ی توانا و نام‌آشنای حوزه‌ی کودک و نوجوان کشورمان در مرکز ۸ استان تهران با اجرای فعالیت‌ها و برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی برگزار شد.

این ویژه‌برنامه در دو بخش کارگاهی و جشن با حضور و مشارکت اعضا، خانواده‌ها و همکاران مرکز و ستاد استان به مناسبت آغاز تابستان و روز قصه‌گویی به اجرا در آمد.

در بخش ابتدایی این رویداد، ابتدا بهناز وفایی مربی ادبی مرکز دقایقی به معرفی میهمان برنامه پرداخت و در ادامه محمدرضا شمس به ارائه‌ی مباحث کارگاهی در خصوص نوشتن پرداخت.

جشن آغاز فصل تابستان مرکز ۸ تهران با "لبخند خورشید"

مبنای کار کارگاهی طرحی خلاق و جدید برگرفته از داستان پینوکیو بود که آقای شمس بصورت پرسش و پاسخ برای مخاطبان مطرح کرد و در ادامه بچه ها داستانهای خود را نوشتند و تعدادی از داستانها برای حاضران قرائت و سپس کتابهای استاد شمس به عنوان جایزه به ایشان اهدا شد.

پس از آن اعضای کودک و نوجوان سوالات خود را از میهمان برنامه پرسیده و پاسخ آنها را دریافت کردند. محمدرضا شمس به مناسبت روز قصه‌گویی به اجرای قصه‌ سیب و جیب پرداخت.

جشن آغاز فصل تابستان مرکز ۸ تهران با "لبخند خورشید"

بخش دوم برنامه در سالن آمفی تاتر مرکز با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط امیرعلی فرازان آغاز شد.

 پس از آن سحر حسن بوذری، لیانا وطن خواه، مهرسا رضایی، زهرا میری، فائزه محمودی و کیان پاکزاد با هدایت مرتضا خدایگان به اجرای شاهنامه خوانی پرداختند.

برنامه بعدی مسابقه مشاعره بود که ۳ نفر از  اعضای کارگاه مشاعره به نام مانلی محمودان، ارغوان ثقفی نیا و فاطمه زهرا عابدی با مربیگری لیلا افسری به رقابت با هم پرداختند.

در ادامه اعضای کارگاه شاهنامه خوانی بهناز ابوالوفایی به اجرای بخشی دیگر از شاهنامه که با موسیقی زنده همراه بود پرداختند. مانلی محمودان، ارغوان ثقفی نیا، فاطمه زهرا عابدی، رزا قائم پناه، مسیحا نوح نژاد، صدف و صدرا افضلی، امیر علی فرازان و رهام ترابی شاهنامه خوانان بودند. نوازنده دف فاطمه زهرا عابدی و نوازنده تمبک، ارغوان ثقفی نیا بود.

جشن آغاز فصل تابستان مرکز ۸ تهران با "لبخند خورشید"

مانلی محمودان عضو پویای مرکز، قصه جورابی که دنبال پا می گشت، از آثار محمدرضا شمس را به شیوه کامی شی بای، اجرا کرد.

همچنین عالمه میرشفیعی کارشناس ادبی استان دقایقی به ایراد سخن پرداخته و  از نقش آفرینان برنامه های روز جشن و همراهی اولیا در اجرای برنامه تشکر کردند.

بخش بعدی فلوت نوازی کیان پاکزاد عضو کودک مرکز بود که حاضران با خوانش سرود ای ایران وی را همراهی نمودند.

جشن آغاز فصل تابستان مرکز ۸ تهران با "لبخند خورشید"

بخش پایانی برنامه اجرای غزل سَمَن بویان غبارِ غم چو بنشینند، بنشانند، از حافظ بود که توسط مانلی محمودان، امیرحسین حاجی حسین زاده، امیرعلی فرازان و یاسین جلوداریان اجرا شد.

مجری بخش کارگاه بهناز ابوالوفایی و مجری بخش جشن مرتضا خدایگان بودند.

در پایان به  تمام اعضایی که اجرا داشتند تقدیر نامه و کتاب اهدا شد و با گرفتن عکسهای  یادگاری و پذیرایی، برنامه به پایانی خوش رسید.

نظر شما