شناسهٔ خبر: 67207160 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در استان همدان؛

آماده‌سازی ۹۶۲ کلاس برای اسکان تابستان فرهنگیان

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از آماده‌سازی ۱۰۷ مدرسه و ۹۶۲ کلاس استان برای اسکان فرهنگیان در تعطیلات تابستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان، رسول شیدایی با بیان اینکه در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳، آموزش و پرورش استان همدان جزو سه استان برتر در حوزه اسکان فرهنگیان شد، گفت: برای تعطیلات تابستان، ۱۵ پایگاه در شهر‌های اسدآباد، بهار، تویسرکان، گل‌تپه، شیرین‌سو، نهاوند، کبودرآهنگ، ملایر، رزن، سامن، فامنین، لالجین و سه پایگاه در شهر همدان برای اسکان فرهنگیان برپا شده است. 

او با اشاره به آماده‌سازی ۱۰۷ مدرسه و ۹۶۲ کلاس در استان برای تعطیلات تابستان، افزود: این کلاس‌ها شامل ۱۵۵ کلاس ویژه، ۷۷۷ کلاس درجه «الف» و ۹ کلاس درجه «ب» است، همچنین ۲۱ مرکز اقامتی رفاهی شامل خانه‌های معلم، ورزشگاه‌ها و نمازخانه‌ها نیز آماده اسکان فرهنگیان در تعطیلات تابستانی است. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تأکید کرد: کلاس ویژه دارای یخچال، تلویزیون، کولر، تخت و فرش است؛ کلاس «الف» نیز همین امکانات را دارد تنها یخچال و تلویزیون مشترک است و کلاس‌های درجه «ب» یخچال و تلویزیون ندارند. 

شیدایی با بیان اینکه عوامل اجرایی ستاد اسکان فرهنگیان شامل عوامل ستادی، پایگاهی و آموزشگاهی هستند، گفت: ۱۲۰ نفر عوامل ستادی، ۴۱ نفر عوامل پایگاهی و ۲۰۳ نفر عوامل آموزشگاهی و در مجموع ۳۶۴ نفر، اسکان تابستانه فرهنگیان را بر عهده دارند. 

او با اشاره به اینکه پذیرش مسافران به دو روش حضوری و غیرحضوری انجام می‌شود، تصریح کرد: روش غیر حضوری بیشتر برای ایام نوروز کاربردی است، با این حال مسافران فرهنگی برای تعطیلات تابستانه نیز می‌توانند در ۴۰ درصد مدارس سطح استان به‌صورت غیرحضوری کلاس رزرو کنند.

نظر شما